Fora Brystoperation Tuberouse brysterflag

68 visninger

6 svar

0
    4

Tuberouse bryster

6. May

Hej.

Jeg er ny herinde, og i dette “univers”. Jeg har lige netop været til en forundersøgelse iht. at få lavet en brystoperation. Til denne forundersøgelse får jeg at vide, at jeg har tuberouse  bryster og at de er svære at operere. Udover mine disformede bryster, har jeg også 2 “deler”/udposninger i mine armhuler, som kirurgen forklare faktisk er (eller skulle have være) en del af mine bryster. Jeg sidder lige nu med en meget emotionel og forvirret følelse i min krop.

Kirurgen henviser mig til det offentlige både i forbindelse med at få opereret mine tuberouse bryster og få fjerne mine “deler”, men jeg bliver en smule utryg ved det. Derfor vil jeg gerne forhøre mig herinde, om der uheldigvis er eller har været i samme situation som mig. Evt. med samme tilstand eller som har/skal opereres ved det offentlige?

Med venlig hilsen Stephanie.

0
    4
    6. May

Jeg deler lige nogle billeder. Håber på rådgivning og hjælp!

Log ind for at se 4 billeder

7
    22
    7. May

Jeg har været igennem møllen.

Jeg havde selv tuberøse bryster og gik først til egen læge, da jeg havde googlet mig frem til, hvad mine brysters specielle form skyldtes. Herefter blev jeg henvist til plastikkirurgisk på hospitalet, men fik den nedtrykkende besked, at mit udgangspunkt var for beskedent – hvilket min kirurg i det private var ret uforstående overfor, men sådan er det, man kan ikke bare forvente det offentlige betaler!

Som skrevet søgte jeg derfor hjælp i privatregi og grundet manglende brystvæv, blev jeg anbefalet at blive opereret over 2 gange for at få det bedste resultat. Derfor fik jeg først foretaget et brystløft og ca. 3,5 år efter, da jeg havde sparet sammen til operation nummer 2, fik jeg en brystforstørrende operation. Jeg vil understrege jeg kun er blevet opereret grundet underudviklingen af mine bryster.

Umiddelbart synes jeg ikke dit udgangspunkt er så slemt, da dine bryster i det midste er relativt symmetriske. Oftest vil det offentlige kun dække, hvis der er en betydelig forskel på brysternes størrelse, men vil da sige: giv det et forsøg via egen læge.

Mvh

2
    2
    17. May

Hejsa, kan ikke se hvor gammelt dit indlæg er, så ved ikke om det er relevant at jeg svarer.

Jeg havde også tuberøse bryster og fik for mange år siden et brystløft og først efter at ha fået to børn og ammet dem begge, fik jeg implantater.

Mine bryster var før operation virkelig grimme og slet ikke så flotte som jeg synes dine er. Mine var virkelig lange og hængende og meget uens og påvirkede mig så meget rent psykisk.

Kh Mette

0
    4
    25. June

Hej Minsc.

tusind tak for din deling af historie. Det er rigtig dejligt at høre andres oplevelser, både med det offentlige og med brystoperationer. Håber at du er glad for dit resultat nu!? Jeg har nu selv været ved det offentlige og fået konstateret diagnosen: tuberiøs brystsyndrom. Jeg har i første omgang fået fjerne mine “udposninger” under armene, da det ikke var almindeligt fedt, sim ved så mange andre, men brystvæv der sad forkert. Næste skridt bliver nok brystoperationen. Hvor store implantater har du fået i?

@mibsc skrev:

Jeg har været igennem møllen.

Jeg havde selv tuberøse bryster og gik først til egen læge, da jeg havde googlet mig frem til, hvad mine brysters specielle form skyldtes. Herefter blev jeg henvist til plastikkirurgisk på hospitalet, men fik den nedtrykkende besked, at mit udgangspunkt var for beskedent – hvilket min kirurg i det private var ret uforstående overfor, men sådan er det, man kan ikke bare forvente det offentlige betaler!

Som skrevet søgte jeg derfor hjælp i privatregi og grundet manglende brystvæv, blev jeg anbefalet at blive opereret over 2 gange for at få det bedste resultat. Derfor fik jeg først foretaget et brystløft og ca. 3,5 år efter, da jeg havde sparet sammen til operation nummer 2, fik jeg en brystforstørrende operation. Jeg vil understrege jeg kun er blevet opereret grundet underudviklingen af mine bryster.

Umiddelbart synes jeg ikke dit udgangspunkt er så slemt, da dine bryster i det midste er relativt symmetriske. Oftest vil det offentlige kun dække, hvis der er en betydelig forskel på brysternes størrelse, men vil da sige: giv det et forsøg via egen læge.

Mvh

0
    4
    25. June

Hej Mette.

Tusind tusind tak for sin kommentar og din deling af din historie.

kan godt følge dig i at det kan påvirke en psykisk at have bryster som virker væsentlig anderledes en “normalen”. Jeg har fået at vide at mine heldigvis ikke er det værste tilfælde. Og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor mange skæbner, der mon sidder derude :’(

fik du det lavet gennem det offentlige? Og er du glad for resultatet? Jeg er også nysgerrig på hvor meget du fik sat ind?

rigtig god sommer 🙂

@Metteglad skrev:

Hejsa, kan ikke se hvor gammelt dit indlæg er, så ved ikke om det er relevant at jeg svarer.

Jeg havde også tuberøse bryster og fik for mange år siden et brystløft og først efter at ha fået to børn og ammet dem begge, fik jeg implantater.

Mine bryster var før operation virkelig grimme og slet ikke så flotte som jeg synes dine er. Mine var virkelig lange og hængende og meget uens og påvirkede mig så meget rent psykisk.

Kh Mette

7
    22
    7. July

Jeg fik 395 ml anatomiske implantater i… der var ikke plads til mere, ville gerne have haft 500, men fordi jeg havde så underudviklede bryster og manglende brystvæv, var det hvad det kunne blive til. Jeg er super glade for dem!

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.