Fora Brystoperation Symmastia. Min historie.flag

80 visninger

2 svar

4
    90

Symmastia. Min historie.

24. November

Hej alle sammen,

Jeg har længe gerne ville dele min historie herinde, men det har krævet en smule mod og overskud.

Tilbage i sommeren 2015 besluttede jeg mig endelig efter lang tids overvejselse for at få foretaget en brystforstørrende operation. Jeg tog kontakt til Viborg Privathospital, hvor Pia Sjøgren, som jeg havde fået anbefalet, på daværende tidspunkt arbejdede. Jeg fik foretaget en operation med 290ml runde implantater. Allerede kort efter operationen, begyndte jeg at få en fornemmelse af, at noget var galt. Hævelsen faldt fin – bortset fra i kavalergangen. Jeg kontaktede Pia gentagende gange og sendte billeder til hospitalet  – jeg var også til et tjek hos hende. Hun mente ikke, at noget var i vejen – men jeg var ikke overbevist.

Tilsidst medgav hun, at implantaterne sad meget tæt. Dette resulterede i, at det næsten lignede, at de overlappede i nogle situationer. Hun insisterede på, at der skulle gå et år, før vi kunne overveje en RE-OP. Jeg blev ved med at have forfærdelige gener fra brysterne – når jeg frøs, gik mine brystmuskler i kramper, og jeg havde smerter. Jeg endte med at have det så skidt med mine bryster, at jeg slet ikke ville se på dem.

Ca. et år senere i sommeren 2016 fik jeg endelig foretaget en ny operation. Jeg insisterede på at gå ned i størrelse, da jeg også synes, at de andre var alt, alt for store til min krop – og jeg ville have anatomiske denne gang, da runde ligeledes så voldsomme ud, da jeg er relativt spinkel. Jeg fik derfor 270ml anatomiske implantater. Jeg blev garanteret, at de ikke ville rotere eller lignende, da “lommen” kunne syes til. Efter operationen havde jeg hele tiden noget mellem mine bryster – i starten sokker eller lignende – men jeg kunne fornemme, at samme problematik genopstod. Jeg investerede i en såkaldt symmastia bh på nettet, som jeg gik med hele tiden. Hvis jeg ikke havde den på, havde jeg smerter, da den pressede huden og mine muskler i kavalergangen på plads. Jeg kontaktede igen Pia. Hun forsøgte også at tape mine bryster fast, så de ikke skulle “glide sammen”.

Efter et halvt år med adskillige mails og telefonsamtaler, hvor jeg ikke følte mig hørt, kunne jeg ikke holde det ud mere. Jeg kontaktede derfor Christian Bang fra Aleris Hamlet og fik en second opinion i starten af 2017. Christian kunne sagtens se, hvorfor jeg ikke var tilfreds. Han havde desuden et forslag til, hvordan det kunne løses. Jeg kontaktede Pia for at gøre hende opærksom på dette – men hun slog nægtede at lytte og nævnte, at hun havde været i kontakt med andre kiruger for at finde en løsning på mit problem. Hun havde hørt om, at man kunne “brænde” huden fast igen mellem brysterne – men igen insisterede hun på, at dette først kunne testes, når der igen var gået et år.

Jeg kunne ikke vente så længe, jeg havde daglige smerter og ubehag – og jeg havde ikke lyst til at kaste mig ud i endnu et eksperiment. Så jeg besluttede mig for at betale for en helt ny operation ved Christian. Christian lavede en ny lomme og fjernede de gamle implantater (der var roterede, og det var desuden ikke muligt at sige med 100% sikkerhed, at min muskel i den ene side stadig hæftede ved mit brystben). Vi valgte desuden en endnu mindre størrelse nemlig 215ml og anatomiske. I perioden lige efter var jeg stadig enormt bekymret – men Christian tacklede det rigtig godt og lyttede til mig.

I dag er jeg meget, meget tilfreds med mit resultat. Jeg synes, mine bryster ser naturlige ud (hvilket jeg ønskede), jeg har en kavalergang – ind imellem rør jeg ved mit brystben bare for at mærke, at det er der – og vigtigst af alt; jeg har ingen smerter.

Igennem mere end 1,5 følte jeg mig fuldkommen forkert i min egen krop. Jeg følte mig enormt misforstået af Pia – og jeg følte bestemt ikke, at hun lyttede til mig. Igennem hele processen, har jeg haft en mistanke om, at der var tale om symmastia. En tilstand, hvor musklerne ikke længere hæfter ordentligt på brystbenet. Det går i sin enkelthed ud på, at kirugen er kommet til at skære for meget ind af (nok for at undgå det såkaldte money-gap, hvor kavalergangen bliver for bred). Det kan give smerter og ubehag – og kosmetisk giver det et dårligt resultat, da implantaterne kan glide ind i hinanden. I værste tilfælde ender det med at ligne, man har et langt bryst. I mit tilfælde var det ikke så udpræget, men jeg havde en stærk fornemmelse af, at mine implantater flyttede sig – og hvis jeg lænte mig fremover, ville min kavalergang nærmest forsvinde. Jeg lavede derfor stort set ikke andet end at google og læse om fænomenet. Pia har hele vejen igennem benægtet, at der kunne være tale om symmastia.

Jeg ved, at Pia er enormt dygtig kirug, og mange har gode erfaringer med hende. Jeg vil dog alligevel dele min historie i tilfælde af, at nogen har oplevet noget lignende eller har en dårlig fornemmelse i forhold til at blive opereret af Pia Sjøgren – for i såfald vil jeg helt sikkert finde en anden.

Samtidig vil jeg gerne give mine varmeste anbefalinger til Christian Bang. Hvis nogen er havnet i samme situation som mig, så kan han være redningen.

Jeg håber, min historie kan hjælpe nogen derude.

29 år | 52 kg | 164 cm
    10/07-2015 BFO Viborg Privathospital 290ml mp runde (under musklen)
    17/06-2016 RE-OP Viborg Privathospital 270ml anatomiske (under musklen)
    28/02-2017 Second opinion og FU Aleris-Hamlet, Århus ved Christian Bang
    29/03-2017 RE-OP Aleris-Hamlet, Århus 215 ml anatomiske mp (i ny lomme under musklen)
    7
    22
    26. November

Hej Rose89,

Tak for din beretning omkring dit forløb! Er glad for at du fik dit problem løst og havde en god oplevelse og udfald ved at blive hjulpet af Christian Bang. Han er enormt dygtig!

Han foretog et brystløft på mine tuberøse bryster i 2015 og i december er det tid til min BFO, som desværre ikke var muligt grundet manglende brystvæv under første operation. Jeg GLÆDER mig!

1
    11
    11. December

Tak fordi du deler din historie. Jeg er glad for det lykkedes til sidst, og du fik dine drømmebryster 🙂

Jeg er nysgerrig omkring, at du fik en ny lomme til sidst. Først prøvede Pia at tilrette din lomme til de anatomiske, det gik ikke, og så lavede Christian helt nye lommer.

Jeg står selv i den situation, at jeg har haft nogle større runde implantater og skal nu skifte over til mindre anatomiske. Min kirurg siger, at vi sagtens kan bruge de gamle lommer ved at tilrette den. Alternativt skal han operere lommerne væk, hvorefter jeg skal vente et halvt år (mens det vokser sammen) og så kan han lave nye lommer.

Gik du et halvt år uden implantater, inden de nye lommer blev lavet? Det undrer mig nemlig, hvordan du kan få lavet nye lommer med det samme.

Hvordan var “følelsen” med de tilrettede lommer – kunne man mærke, at de var “syet til” hist og her for at passe? Og tror du de roterede som følge heraf? Det er jeg nemlig meget nervøs for 🙁

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.