Fora Øjenoperation søger personer der har eller er skrevet op til iclflag

3.7k visninger

8 svar

0
    15

søger personer der har eller er skrevet op til icl

Mar 2010

hej

jeg er skrevet op til en icl forundersøgelse/operation og kunne godt tænke mig at komme i kontakt med andre der enten har fået fortaget forundersøgelse/operationen eller er skrevet op til den.

hilsen chenette

0
    207
    Mar 2010

Hej,

Jeg er skrevet op til forundersøgelse på Århus hosp til oktober. Stadig lidt i tvivl da jeg har hørt en del om risici, men det er en operation jeg har ønsket mig i MANGE år, så nu vil jeg hvert fald lige tale med lægen.

BFO 9. juni på Citadell, opereret af Jörg. 250 MX gennem armhulen. Fra 65A til 70C/D.
    0
    15
    Mar 2010
    hej sommerfuglen

så kan jeg næsten regne ud at du er – styrke. hvor længe har du ventet på at komme til forundersøgelse?

jeg er skrevet op på fredriksberg hospital da det er det eneste sted hvor de laver icl operationer for + styrker men jeg skal vente 5½ år bare på at komme til forundersøgelse men glæder mig så meget til de år er gået.

jeg har læst en masse omkring icl operationer og synes egentlig ikke at risicien er stor nok til at holde mig væk men det kan være at det ændre sig jo tætter man kommer lige nu kan tiden kun gå for langsom.

hilsen chenette
    0
    207
    Mar 2010

Ja, jeg har – styrker. Ventede først 1 år på laser og kom til undersøgelse, hvor de sagde at mine styrker var for høje (lave) til laser, derefter kom jeg bagerst i køen igen. Ventede så et år mere på at komme til icl på rigshospitalet. Efter et års ventetid kom jeg til, MEN fik at vide at rigshosp slet ikke laver den slags operationer, SÅ jeg blev skrevet op IGEN og kom bagerst i køen IGEN. I januar i år kom jeg så til igen, men også denne gang var der sket en eller anden fejl. Nu har jeg så fået en tid til oktober og håber at jeg ender det rigtige sted.

Min øjenlæge advarer mig faktisk mod icl, da han siger at der er en øget risiko for hornhindeløsning, og hvis man først får det så er man “virkelig på spanden” som han sagde.

Kender en som har fået icl og hun har nu – 7 år efter operationen – fået konstateret Aldersbetinget Nethinde Løsning (hun er 31 år)

BFO 9. juni på Citadell, opereret af Jörg. 250 MX gennem armhulen. Fra 65A til 70C/D.
    0
    15
    Mar 2010

okay det har da taget lidt tid for dig at komme igennem må man sige men jeg er sikker på  at du nu er kommet til det rigtige sted jeg har været meget i dialog med aarhus pga. mine øjne men de kunne ikke hjælpe mig da de kun behandlede – styrker med icl operation desvære.

okay min øjenlæge siger at der ikke er en særlig stor risiko for at der vil ske noget så han kunne kun varmt anbefale denne operation men vil da lige undersøge dette mon der er et sted hvor man kan læse nogle stadistikker omkring denne operation.

gad vide om der er forskel på operationerne til os sidden aarhus kun udfører operationer for dem der har – styrke 
    0
    207
    Mar 2010

Ja, prøv at spørge din øjenlæge, det kunne være interessant at høre en andens bud. Min er meget imod det og har frarådet mig kraftigt i alle de år jeg har talt om det (har været et stort ønske for mig længe) Nu har jeg dog valgt at tage til århus for at få en andens vurdering.

Tja, der må være forskel, siden de ikke laver + operationer på Århus. Hvor høj styrke har du?

0
    15
    Mar 2010

skal jeg nok lige.

kan godt forstå at du har ønsket dig det i lang tid det har jeg også.

jeg har styrken +8 og +9 og bygningsfejl

0
    207
    Mar 2010

Super – vil glæde mig til at høre hans vurdering. Som sagt har jeg for nylig hørt om en bekendts nethinde degeneration, som er opstået pga icl operation – og så bliver jeg da lidt nervøs …

Jeg har – 10 i styrke, så er heeelt afhængig af mine kontaktlinser

0
    15
    Apr 2010

så har jeg snakket min øjenlæge mener ikke at der er noget at være bekymret om i mit tilfælde selvfølgelig er der en risiko men den er minimal og som han sagde jeg kunne være den uheldige men så skulle jeg også være uheldig sagde han:-)

Emnet 'søger personer der har eller er skrevet op til icl' er lukket for nye svar.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.