Fora Off topic – Alt muligt andet Søger information omkring kosmetiske operationer og indgreb blandt unge under 18flag

1 visninger

0 svar

• 0
    0

Søger information omkring kosmetiske operationer og indgreb blandt unge under 18

20. March

Hej.

Jeg er erhvervspraktikant hos Radio24syv, og jeg undersøger tendensen til at undergå kosmetiske behandlinger og indgreb blandt unge under 18. Det er ifølge lovgivningen ikke tilladt at operere unge under 18, men jeg spekulerede på om det altid bliver overholdt (de lidt skumle klinikker på sidegaden). Jeg har hørt om og været i kontakt med enkelte, som har undergået kosmetiske behandlinger og operationer, mens de var under 18. Jeg er også klar over, at det er muligt at rejse til udlandet, hvis man ønsker en operation, og man stadig er under 18. Det lyder som om, at hvis personen er meget påvirket fysisk eller psykisk, kan man i nogle tilfælde få lov til at blive opereret. Mit spørgsmål er så bare: Hvornår er man påvirket nok? Især den psykiske del undrer mig. Hvordan vurderer man om patienten er nok påvirket psykisk? Kan alle unge, så påstå at det påvirker dem psykisk og bliver mobbet osv.? Og private klinikker er vist ikke forpligtede til at fortælle hvem og hvor mange de operere, så hvad stopper dem fra at operere en “ulykkelig” pige på 17, fordi hun var “så påvirket af det psykisk”?Jeg ved, at der har været gamle sager med klinikker og læger, som har foretaget kosmetiske operationer på unge under 18 år. Det er i øjeblikket bare til research, men hvis I kender nogen eller selv har fået foretaget kosmetiske indgreb, mens I var under 18, så vil jeg meget gerne have lov til at stille nogle spørgsmål (intet stort, men helt stille og roligt).

Tak på forhånd

Mvh Hilde

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.