Fora Anden plastikkirurgi og kosmetisk behandling Intimkirurgi Reduktion af indre skamlæberflag

1.6k visninger

13 svar

0
    2

Reduktion af indre skamlæber

Aug 2015

Hej, jeg er ikke sikker på om dette opslag høre til herinde. Men jeg har netop blevet “opereret”, hvis man kan kalde det det. Behandlingen blev foretaget onsdags, det er nu søndag i dag 🙂 vil høre om nogen har fået foretaget denne behandling/operation (reduktion af indre skamlæber) og vil fortælle mig om deres oplevelse og hvordan de havde det osv?

Personligt er dette virkelig personligt for mig og har været som har påvirket mig både psykisk og fysisk – (har aldrig talt om mine gener med nogen!). Så hvis nogen evt har spørgsmål ang. operationen spørg endelig 🙂

Mvh
    Pigen

1
    2
    Sep 2015

Hej Pigen.

Har selv fået foretaget sådan en OP for 1½ siden. – Der gik dog 3 uger før jeg kunne vende tilbage til arbejdet, da jeg står og går meget. Der var til tider hvor jeg var bange for resultatet, eftersom den ene hævede meget op i forhold til den anden. Men efter hævelsen havde lagt sig, var alt fint.

Er SUPER glad for det den dag idag, har ingen gener længere, og syntes det er blevet rigtig pænt, der er ikke noget der “hænger nedenfor” længere 😀 – Eller, måske lidt , men slet slet ikke i forhold til før min opreation. ( men havde også sagt til kirugen lige inden de skulle til at skære, at jeg ikke ville have han tog ALT væk dernede)

Har du selv nogle spørgsmål så skriv endelig 🙂

0
    10
    Oct 2015

Hej Pigen
    Jeg overvejer selv sådan en op, men er bange for bivirkninger og resultat. Hvordan dit forløb været? Var det slemt?
    Vh, Dine

Bfo 16/6, 175 ml runde mentor medium profile.
    0
    1
    Nov 2015

Hej.

Jeg fik en sådan operation for snart 6mdr siden og er så glad for, jeg gjorde det.
    Jeg fik det gjort på HC A. privathospital i Odense, det var et rigtig behageligt sted og kan klart anbefale det. Det er meget grænseoverskridende, at skulle ligge der, men både sygeplejerne og lægen er rigtig søde og man bliver hurtig tryg ved situationen. Under operationen snakker både sygeplejersken og lægen til dig om vejr og vind, hvilket virker meget beroligene.
    Dagene efter oprationen gjorde det selvfølgelig ondt og var specielt meget ubehageligt når man skulle på toilet, hvor bindet godt kunne sætte sig fast i såret. Der gik ca. 10 dage før jeg kunne tage på arbejde og bevæge mig nogenlunde ubesværet rundt.
    Der gik ca. 3 måneder før jeg kunne se det færdige resultat, da der går noget tid, før hævelsen forsvinder helt. Der gik ligeså ca.3 måneder før eg var smertefri, i den forstand, at når man  rørte ved det, så kunne de godt være lidt ubehageligt uger/månederne efter.
    Idag er der ingen smerter og er rigtig glad for resultatet.

Jeg gik i mange år og overvejede om jeg skulle gøre det, og kan godt fortryde, at jeg ikke fik gjort det noget før, da jeg har brugt rigtig meget tid på, at gå og være ked af hvordan jeg så ud.

1
    4
    Nov 2015

Hej pigen

Jeg er selv i gang med forløbet. Altså, jeg har været ved lægen, som har henvist mig til et hospital i Aarhus.

Jeg har dog lige fået besked, om at de først kan undersøge mig i år 2016 i april, så jeg står nu i den situation, hvor jeg vil undersøge det frie sygehusvalg.

Jeg har nogen spørgsmål, som jeg håber dig eller nogen andre, som selv har fået foretaget sådan en behandling, har lyst til at svare mig på 🙂

Kan man mærke, når de opererer dernede? (Jeg bliver let pyllerede)

Hvor lang tid tager operationen, og hvor mange er der tilstede imens?

Forsvinder følelsen dernede?

Hilsen mig <3

0
    2
    Nov 2015

Hej alle spørgende.

Som jeg skrev tidligere har jeg fået lavet operationen. Det er nu ca 2 1/5 måned siden. Jeg er SÅ glad for jeg fik det gjort. Jeg er så tilfreds!

Jeg blev bedt om at smøre Emla creme på en time inden de skulle lave indgrebet. Og da jeg kom hen blev jeg bedøvet af dem. Man skal selv smøre Emla creme på sådan så man er bedøvet for deres bedøvelse som de sprøjter ind i skamlæberne. Jeg var MEGET nervøs og havde tåre i øjnene inden fordi jeg var bange for hvad der skulle ske, bare hele situationen var mærkelig.

Anyway, da de sprøjtede bedøvelsen ind nev det lidt, men virkelig til og holde ud. Vær ikke bekymret. Efter de har sprøjtet det ind kan du intet mørke overhovedet og jeg mener virkelig intet! Jeg er selv meget plydret tror os det var derfor jeg fik tåre i øjene. Men jeg kunne kun mærke der foregik noget dernede men ikke hvad. Det er overhovedet ikke slemt.
    Jeg havde min mor med ind som holdte mig i hånden og den anden læge holdte mig os i hånden mens den tredje læge opererede. Det tog i alt 45 minutter, men det går hurtigt:-).

Jeg var også meget bange for at jeg ville miste følelsen, men den fungerer som den plejer! Og jeg er så lykkelig over jeg har fået det gjort for jeg har været så sindsyg generet når jeg har cyklet, har stramme bukser på og i det hele taget bare at kunne gå i bad foran andre fordi jeg følte mig anderledes.

dagene efter er ikke sjove, men det er det værd. Jeg ville gøre det igen! Jeg er blevet så meget gladere. Jeg fik det lavet hos Rungsted gynækolog 🙂

0
    8
    Jan 2016

Hej piger har lidt spørgsmål da jeg selv lige har fået sådan en operation for to dage siden.

Første spørgsmål, min ene skamlæbe er næsten helt sort? Var jeres også det? Det ser ihvertfald farligt ud

Andet, hvornår gik i rigtigt i bad? Og brugte i bare jeres normale shampoo balsam?

Tredje, jeg har løse trusser på med bind i, og så joggingbukser og sover faktisk også med joggingbukserne på, er bange for der ryger fnulder i sårene. Men tænker også at det nok også har brug for lidt luft? Hvad gjorde i ? Og hvornår kunne i bruge jeans?

Fjerde, jeg har kun fortalt det til de nærmeste, skal starte på en ny uddannelse d. 1 februar, er så nervøs for at jeg ikke kan sidde ordentligt eller gå ordentligt i skole? For hvad skal jeg sige til folk? Og veninder?

Tror mit sidste spørgsmål kommer her, hvor tit lå i med is på? Hvor længe af gangen? Jeg synes at jeg ligger med enten et is bind eller brun sæbe pose på hele tiden! Hvad gjorde i? Og i hvor mange dage?

Ej der kom lige et til.. hehe undskyld.. skyller i kun efter i har tisset og …. eller skyller i jer oftere? Og tørrerede i jer bagefter med noget eller gjorde i som mig og bare tager trusser og joggingbukserne på uden at tørrer sig.

Undskylder de mange spørgsmål, men har virkelig brug for jeres hjælp!

0
    8
    Jan 2016

Okay der kommer lige et til, hvor mange dage cirka skyllede i jer hver gang i havde været på toilettet?

For forstod at jeg skulle gøre det i de første to dage.. Men tænker lidt om det ikke bedst at forsætte resten af den første uge?

Jeg glæder mig så meget til at se det endelige resultat! Og mærke resultatet!! det er noget som har plaget mig i alt for mange år både fysisk og psykisk!
    Men puhaaa jeg synes det var slemt at blive opereret og efterfølgende når der drypper blod. Er ved at besvime hver gang jeg skal ud og tisse eew kan slet ikke have det!
    Ej hvornår forsvandt jeres tråde? Er der nogen af jer som skulle have lægen til at fjerne dem?
    Og når de er forsvundet er såret så helet?

0
    1
    Jan 2016

Hej 🙂

1. Huden skal ikke være sort? men selve syningen var sort pågrund af blod (det falder selv af når det heler, ligesom hvis du slog knæet og du blødte ville det falde af). men JA den ligner et misfoster 😀 helt enig… gjorde min også…. den bliver normal rolig 😀

2. Jeg gik i bad normalt med min normale shampoo og balsam, og skyllede efter hver gang jeg havde tisset, nogen gange ikke efter nogen dage fordi jeg synes det var irriterende og besværligt.

3. Jeg havde trusser med is bind i , og nogen gange slet ikke trusser på overhovedet fordi det bare var mest behageligt at den var fri. dog kunne jeg ikke gå normalt i næsten 10 dage. jeg kunne når jeg var hjemme, men stadig efter en uge kunne jeg ikke have bukser eller jogging bukser på uden jeg skulle gå underligt og det gjorde stadig ondt.

4. Havde is på hele tiden de første dage. Men stoppede fordi en af mine tråde hang fast. Så efterfølgende havde jeg det bare løst liggende på hvis det gjorde ondt 🙂

5. Jeg kiggede tit, og gjorde det “rent” med vand osv. Det er vel op til en selv 🙂 Ellers ring til stedet som foretog operationen, min gynækolog var meget hjælpsomme.

Det gør ondt. Uden tvivl. Jeg stod for overbøjet på et tidspunkt som om jeg var gravid, gjorde virkelig ondt. Det bliver flot. Det er snart 6 måneder siden med mig og jeg er så glad for det 🙂

Mine tråde faldte ud af sig selv, der gik måske 2-3 ugers tid før alle var væk 🙂

0
    8
    Jan 2016

Hej tusind tak for det hurtige svar! Det var lige hvad jeg havde brug for! 🙂

Jeg ringede faktisk dagen efter jeg skrev herinde til stedet jeg blev opereret, pga. Om natten fik jeg så mange smerter, at jeg kastede op hele natten.

Men det er dejligt at få svarerne for en som selv har været igennem det!

Det sorte er ved at forsvinde, og det ser bedre ud dernede allerede. Altså stadig forfærdeligt.. Men bedre. min bekymring for det er ihvertfald ved at forsvinde 😀

Men hold nu op en omgang og åh ja det med at skulle ud og skylle sig hver gang man har tisset med kølig vand, er ren totur. I sær om natten og om morgenen.

Og jeg kan heller ikke gå endnu, og tror også at der går noget tid før at jeg kan gå ordentligt! Desværre, er så træt af at ligge på ryggen med spredte ben! :/! :’D

0
    0
    Apr 2016

Hej piger, jeg har lige et par spørgsmål også 🙂

Jeg blev for 3 dage siden opereret i indre skamlæber, også på privathospitalet i Odense.
    Mit spørgsmål er om nogle af jer har oplevet svamp i forbindelse med operationen? Jeg har nemlig en idé om at jeg har fået det nu.

Håber I kan hjælpe 🙂

1
    4
    Apr 2016

Hej 🙂
    Pigen, må jeg få dit nummer, så jeg kan skrive til dig? Jeg skal til konsultation i morgen og har virkelig brug for at snakkr med nogen, som har oplevet det.. 🙁

0
    3
    Oct 2017

Hej piger

Mit navn er Lise Marit Syftestad. Jeg er journalist og er nu i gang med min bacheloropgave. I min opgave skal jeg lave en dokumentar om intimkirurgi, og søger derfor piger, der har fået lavet en reduktion af deres kønslæber, eller piger, der skal have det lavet.

Jeg søger nogen, der kan være interesseret i at medvirke i et interview og snakke om, hvorfor vedkommende har valgt at få lavet intimkirurgi, eller skal have det lavet.

Jeg har brug for en case, der kan gøre mig klogere og få mig til at forstå hvilke situationer, der gør at man ønsker en sådan operation.

Som sagt er det en bacheloropgave, og det er i udgangspunktet kun mine undervisere, der skal se den, men det kan ogå ske, at dokumentaren bliver solgt videre eller udgivet på nettet.

Hvis I kunne være interesseret i at medvirke, eller kender nogen, der gør, må I meget gerne kontakte mig på 60222743 eller lisemarits@gmail.com.

Mvh Lise Marit Syftestad

0
    3
    26. maj

@Mylooks1234 skrev:

Hej.

Jeg fik en sådan operation for snart 6mdr siden og er så glad for, jeg gjorde det.
    Jeg fik det gjort på HC A. privathospital i Odense, det var et rigtig behageligt sted og kan klart anbefale det. Det er meget grænseoverskridende, at skulle ligge der, men både sygeplejerne og lægen er rigtig søde og man bliver hurtig tryg ved situationen. Under operationen snakker både sygeplejersken og lægen til dig om vejr og vind, hvilket virker meget beroligene.
    Dagene efter oprationen gjorde det selvfølgelig ondt og var specielt meget ubehageligt når man skulle på toilet, hvor bindet godt kunne sætte sig fast i såret. Der gik ca. 10 dage før jeg kunne tage på arbejde og bevæge mig nogenlunde ubesværet rundt.
    Der gik ca. 3 måneder før jeg kunne se det færdige resultat, da der går noget tid, før hævelsen forsvinder helt. Der gik ligeså ca.3 måneder før eg var smertefri, i den forstand, at når man  rørte ved det, så kunne de godt være lidt ubehageligt uger/månederne efter.
    Idag er der ingen smerter og er rigtig glad for resultatet.

Jeg gik i mange år og overvejede om jeg skulle gøre det, og kan godt fortryde, at jeg ikke fik gjort det noget før, da jeg har brugt rigtig meget tid på, at gå og være ked af hvordan jeg så ud.

Kære dig

Havde du en henvisning fra din læge? Jeg har nemlig lige kontaktet hospitalet og de fortæller, at de ikke udfører sådanne behandlinger.

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.