Fora Brystoperation Re operation overståetflag

0 visninger

19 svar

0
    13

Re operation overstået

12. februar

Hej hej.

Nu tør jeg endelig vise mine bryster igen. Jeg fik foretaget en bfo i dec 2020. Det stod klart  for mig efter ganske kort tid, at det ikke var som jeg havde håbet. Jo jo vist er jeg 43 og ikke den sprødeste længere. Men efter lang ventetid, corona og mange overvejelser, fik jeg en reoperation. Str gik fra 420 medium profile til 545 high profile mentor . De blev flyttet ned og nu ligner mine bryster nogle som passer til min alder. Selv om jeg først blev reopereret i går, er jeg allerede mere tilfreds end jeg har været hele året. Mine brystvorter føles ikke ømme længere og det er som om jeg har fået min krop tilbage 😊

Log ind for at se 2 billeder

8
    177
    12. februar

Wow hvor flot!! Sikke en forskel. Jeg er selv opereret 9 dec., men jeg skal vist vente minimum 8-10 måneder før reoperation. Hvad var problematikken helt præcist hos dig? Det var vel andet end størrelse og profil? Og var det på deres regning? Tillykke med de smukke fortrin😊

Bfo + løft d.9/12 hos Frants Grymer på Aleris Hamlet i Arhus.
    Jeg skal have Mentor runde moderat + profil. 200 ml. i venstre bryst og 275 ml. i højre bryst.
    Er 39 år, 171 cm. og 60 kg. og mor til to på 2.5 år og 5 år.
    0
    13
    12. februar

Hej Pilgren

Jeg fik først dråbeformede implantater (mentor 420 cc mellem profil) i og vi håbede dermed at kunne undgå et løft. Problemet var at de var placeret for højt, viste det sig og venstre implantat sad skævt, så den brede ende var drejet, så den sad skævt for. Jeg fik tilbudt at beholde de gamle implantater og rotere det i venstre side. Uden beregning.

Men da jeg var så ked af overhænget på begge og jje mente at et højprofil implantat ville kunne hjælpe, valgte jeg det. Da implantaterne skulle skiftes, kostede det en merpris på 10.000 men de var godt givet ud. Selv om det kun er en dag siden, føles det hele bare meget mere som mig allerede.

Str nu er mentor 333 høj Profil, 545 cc i begge. De er dråbeformede

Hvorfor skal du have en reoperation?

Vh

0
    13
    13. februar

Forresten, sikke noget vrøvl jeg fik skrevet. Det var i januar 2020 jeg fik min bfo. Planlagt reop var i dec 2020 ☺️. Men blev flyttet til Jan 2021

0
    4
    19. februar

Hej. Må jeg spørger hvor du har fået lavet det henne?

Jeg har fået BFO i november, også dråbeformet, for at undgå løft. Men faktisk så ligner mit Venstre  bryst lidt dit før billede og højre dit efterbillede. Er rigtig fint tilfreds med højre, men SÅ ked af Venstre. Det skal siges der var str forskel til at starte med, Venstre mindre end højre. Men min kirurg var stensikker i sin sag om der skulle ens ml i begge.

sagen er nu den, at Venstre sidder meget højt oppe, er defekt i form og meget mindre

hvad har du gjort for en re operation? Jeg har været til 3 måneders tjek, men min kirurg siger han ingen forskel kan se. Og det er bare overhovedet ikke rigtigt. Han vil slet ikke lytte på mig, og afviser mig fuldstændig – så er virkelig frustreret.

mvh Anna

0
    4
    19. februar

Sorry, ser lige der står Hamlet 😅 men ville din kirurg lytte første gang til dig, eller måtte du presse på?

0
    13
    20. februar

@Annak1993 skrev:

Sorry, ser lige der står Hamlet 😅 men ville din kirurg lytte første gang til dig, eller måtte du presse på?

Hej Annak

Det er pilgren som har været på Hamlet?

Jeg har været på amalieklinikken ved Jens Jørgen og han kunne med det samme se at venstre side var forkert. Hans bud var at implantatet havde drejet sig. Han sagde dog også at højre var sådan som man kunne forvente, min alder taget i betragtning. Men jeg synes slet ikke hverken højre eller venstre side var mine egne. Kunne ligesom køre eget væv henover implantaterne.

Han tilbød at åbne venstre side og dreje og sænke det roterede implantat uden beregning. Da jeg alligevel skulle i narkose og have overnatning kunne han lige så godt åbne højre side også, sagde han. Hvis jeg dog ville have gjort noget ved højre side og have en højere profil for at få et bedre løft, skulle jeg betale for implantaterne.

Jeg var meget i tvivl og meget bange for at vælge forkert. Så jeg tog til aleris hamlet i Aarhus for at spørge dem, hvad de synes var det rigtige at gøre og der sagde de at et større implantat med en højere profil, nok ville give mig det løft jeg ønskede.

Det hele resulterede så også i at de blev sænket en smule og nu har jeg en meget bedre tyngdeformemmelse også. Det virker som rigtige bryster og ikke som to plastik dutter der bliver holdt fast af en overspændt muskel.

😊

Håber du kunne bruge mit svar og jeg er ked af at du bøvler med resultatet.

Hvor er du blevet opereret?

Vh ☺️

8
    177
    20. februar

@ab42

Jeg har fået bottoming out på begge bryster. Der har ni været lidt en tendens allerede tidligt i forløbet, men i sær de sidste 3 uger, er det blevet slemt. Mine brystvorter sidder så højt nu, at man kan ane areola lige over bh kanten. Lægger jeg en hånd midt på mit bryst, er der ingen brystvorte, det føles meget mærkeligt. Og så kan jeg tydeligt mærke implantatet under arret på højre bryst, hvor arret nu sidder 4 cm. oppe på selve brystet. På venstre er arret rykket lidt op på brystet nu. Alt i alt giver det et meget langt og tungt udtryk med minus fylde over areola. Hvem fik du vejledning af på Hamlet i Aarhus? Og hvad betalte du for denne vurdering? Jeg skal først ind fysisk og snakke med Grymer, når Covid situationen tillader det, men en reoperation har alligevel lange udsigter.

Jeg skal have Mentor runde moderat + profil. 200 ml. i venstre bryst og 275 ml. i højre bryst.
    0
    13
    20. februar

Hej hej. Det er jeg ked af at høre. Har det andre konsekvenser end at det er et kosmetisk? Hvor langt kan de synke?

Jeg tror kirurgen på Hamlet hed Esben. Jeg betalte 800 kr for en almindelig fu da jeg allerede havde fået tilsagn for en revision.

De sagde at en second opinion kostede 5000 kr, men det var ikke det jeg skulle have. Jeg var bare ude efter et råd 😊

Der gik et år før jeg fik en ny operation. Det var længe og al den tid væmmedes jeg ved mit udseende og følelsen af at have gjort et forfærdeligt valg, at betale en formue for et elendigt resultat.

Nu har jeg det bedre og jeg håber sådan at der ikke kommer komplikationer hen ad vejen

😊

0
    4
    20. februar

Hej ab42,

jeg er blevet opereret på Hamlet i Ringsted.
    jeg har booket en tid til second opinion hos Roskilde, hvor jeg var til første undersøgelse. Bare for at høre om det mig den er helt gal med, eller om der er noget om snakken. Er jeg dog helt overbevist om der er.

jeg håber virkelig at en mening fra anden kirurg, kan hjælpe mig videre i snakken med min egen.

mvh 😊

0
    13
    20. februar

Hej Anna

Håber at de kan rådgive dig i forhold til hvad der skal ske.

Har jo ikke set dit resultat men hvis det ligner mit fra første operation, så forstår jeg godt at du ikke har fået dine ønsker opfyldt.

Jeg betalte 10. 000 fordi jeg ønskede begge implantater skiftet ud.

Nu er det en uge siden operation og jeg er meget glad for at jeg valgte at gå med min mavefornemmelse og ikke bare tage for gode varer, at det var som man kunne forvente 😊

Vh Ab😊

8
    177
    21. februar

@ab42

Jeg ved ikke helt, om tyngden af dem nedad er årsag til, at det føles ubehageligt nede omkring arrene under brystet. Det strammer ligesom i arrene. Og så mærker jeg fortsat tydeligt implantaterne, når jeg aktiverer brystmusklen. Åbner en skuffe, løfter, åbner bagagerummet på bilen m.m. Tænker dog det alt sammen sikkert er meget normalt her 10 uger efter operation😊. Jeg håber virkelig ikke, at de ændrer sig meget mere. Det skulle vist være stabilt efter 3 måneder. Lige nu kan det jo ikke ses af andre, hvis jeg lige tænker mig om i forhold til valg af bh og bikini, så kan godt leve med det til reoperation. Men har godt nok ikke lyst til at bare i et offentligt bruserum🙈. Det bliver grænseoverskridende, hvis jeg skal have ungerne med i svømmehal. Dejligt du har fået så fint et resultat🤗. Jeg er ikke helt tryg ved reoperation. Ved det er teknisk krævende. Grymer skulle være dygtig til at rette op, men har omvendt også lige skrevet med en, der ikke er tilfreds efter reoperation af netop det samme hos Grymer. Kan slet ikke overskue, hvis det skulle gå galt igen anden gang.

ANNA: jeg håber godt nok du får anerkendt dit problem. Det må være så hårdt ikke at blive mødt med forståelse og anerkendelse af ens problem, hvis det er indlysende. Jeg håber min tid d.23/3 ikke bliver udskudt, for jeg mangler jo også endelig afklaring og godkendelse af reoperation, og det ville give en kæmpe ro.

0
    13
    21. februar

Hej pilgren

Jeg har også hørt at det er svært at lave en reoperation. Men kunne forestille mig at det mest er når det kun er den ene side?

F. Eks. Så gik jeg jo som udgangspunkt kun tilbudt det i den ene side, da højre blev betragtet som ok. Hvilket jeg overhovedet ikke var enig i. Men hvis venstre side var blevet rykket ned og blevet pæn, så havde jeg da haft et noget mærkeligt resultat.

Da der er tale om at begge dine skal rettes, så kan jeg da forestille mig at det er nemmere for ham?

Jeg har læst meget godt om grymer, men det havde jeg også om jje og jeg undrede mig over at han lagde ud med at sige at højre side var som man kunne forvente…

Efter re op siger han til mig, at nu sidder de også mere rigtigt… 🤔

Jeg er glad for at høre at du trods alt synes at du kan leve med det indtil en ny operation. Jeg var IKKE i offentlig svømmehal i den tid i hvert fald. Ha ha.

God søndag 🙂

8
    177
    21. februar

Det undrer mig også, at JJE ikke kunne se, at begge skulle laves. Og ja, det havde set lidt sært ud, hvis han kun havde rettet det ene🙈. Godt det ikke blev sådan!! Jeg vil heller ikke udelukke, at jeg betaler ekstra for andre implantater, hvis Grymer mener, det kan gavne helhedsindtrykket ved reoperation. Mit ser sådan her ud…. eller faktisk værre, for det er 2 uger siden, og det er kun blevet værre. Jeg kigger slet ikke rigtig på dem mere🙄

Log ind for at se 1 billede

0
    13
    21. februar

Hej igen.

Har du haft kontakt med ham over mail, hvor han har givet en vurdering? Umiddelbart er der vel ikke noget at rafle om, så hvis han kan give noget klarhed nu og du ikke skal vente til marts eller længere med at få en afklaring, ville det da tage en del af bekymringerne. Eller?

Det kan godt være svært at se på billedet fra front. Men når du siger at det ene ar sidder 4 cm ude…  så er det alligevel rykket noget sydpå…

0
    2
    23. april

Wow de er flotte. Jeg skal have præcis samme implantat, men er dit dual plane eller under brystmuskel? 😊

0
    13
    23. april

Hej hej

Det er dual plane 😊

0
    2
    26. april

Ser først dit svar nu ☺️ jeg skal også have dual plane. Jeg er lidt nysgerrig på hvordan de sidder nu? Er du stadig ligeså tilfreds? Og hang de meget inden du blev opereret første gang? 😊

0
    13
    26. april

Hej vandmanden.

Det er lidt sjovt at du spørger, for venstre bryst bliver ved med at drille lidt og jeg er ikke helt tilfreds med det. I forhold til før reop er det meget bedre. Så jeg skal lige give mig selv et spark og være tilfreds.

De er ikke så flotte nu, som de lige var der et par dage efter operation.

Højre ser naturligt ud med god tyngde i forhold til tyngdekraften, venstre er lidt højt placeret og der hænger mit eget væv mere. Det er svært at forklare.

Hvor skal du opereres og hvornår?

Jeg havde noget hæng før, men jeg synes egentlig ikke det var så galt 😊. Dog en del slapt væv pga alder osv.

0
    13
    26. april

De så sådan ud før…

Log ind for at se 1 billede

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.