Fora Brystoperation Operation i majflag
    5
    30

Operation i maj

Apr 2016

Jeg skal opereres på tirsdag den 3. maj på Roskilde Privathospital og er ved at være lidt spændt. Andre der skal opereres i (begyndelsen af) maj?

Til jer der er opereret hvor hurtigt kan jeg ca regne med at kunne genoptage kontorarbejde og hvad med at køre bil?

Sara

0
    3
    Apr 2016

Jeg skal have foretaget en BFO på mandag d.2.maj på Teres i Århus.
    Begynder at mærke spændingen stige….:))))

3
    99
    Apr 2016

så kom der en maj tråd:-) jeg skal opereses på mandag d.2 På hc Andersens hospital i Odense igen, er min 2bf Og kan mærke spændingen nu… Hvad skal i have lavet??

Privathospitalet H.C. Andersen Jens Pilegaard
    1 bfo 350hp 2009
    2 bfo 02.05.16 700uhp
    5
    86
    Apr 2016

Jeg skal først opereres den 31/5, men jeg vil gerne være med i tråden alligevel 🙂
    Jeg skal have fjernet mine 22 år gamle implantater. Jeg har ikke lyst til at få nye implantater ind, så i stedet skal jeg have et stort brystløft og håber på, at jeg har lidt barm tilbage 😉

5
    30
    Apr 2016

Jeg skal have min første BFO – 280 ml anatomiske implantater. Meget vigtigt for mig, at resultatet ligner “gode gener” og ikke en operation. Jeg er i starten af 40’erne, 169 høj og venter 52 kg ca. Hvad med jer andre.

0
    17
    Apr 2016

Jeg skal opereres d. 4 maj på Aleris Hamlet i Aalborg. Virkelig spændt.

Jeg skal have 325 ml runde moderate plus profil. Jeg er i forvejen en A, måske en lille B 🙂 Håber det bliver flot og ikke alt for store bryster, men jeg ville heller ikke risikere at de var for små. Nu man betaler så mange penge. 😛

3
    99
    Apr 2016

Jeg er 169, 64kg(muskuløs) har 350cc i nu og har i mange år ville igennem en bf mere.. Føler stadig jeg har små bryster, så denne gang bliver den sidste med 650-700cc.. Er mere nervøs end min første for frygter de bliver for store.. 🙂 håber denne gang bliver med mindre smerter..

1 bfo 350hp 2009
    2 bfo 02.05.16 700uhp
    0
    3
    Apr 2016

Hvordan forbereder I jer på den nærtstående operation. Gode tips & ideer modtages med kyshånd

0
    73
    Apr 2016

Jeg skal have BFO den 25. Maj og glæder mig helt vildt. Jeg skal til FU den 12. Maj og så bliver det spændende hvad kirurgen anbefaler af størrelse 🙂
    Jeg skal have det lavet på Aleris-Hamlet i Herning 🙂

Venlig Hilsen Rikke
    FU Aleris-Hamlet Herning den 12/5-2016
    BFO Aleris-Hamlet Herning den 25/5-2016
    325 ml - opereres af Christian Sneistrup
    7
    84
    Apr 2016

Hej alle sammen. Har været til FU i dag og skal opereres den 9. Maj.

Jeg er 39. Jeg har valgt anatomiske – model moderate tall 350cc. Jeg er meget spændt og også lidt nervøs – er der nogen her der har fået anatomiske ?

5
    30
    Apr 2016

Idde76 – jeg skal også have anatomiske….

5
    30
    Apr 2016

@Fru Toftegård skrev:

Hvordan forbereder I jer på den nærtstående operation. Gode tips & ideer modtages med kyshånd

Det ville jeg også gerne vide. Jeg bruger bioolie på brysterne 2 gange om dagen og spiser magnesium og zink. Ved ikke om det decideret hjælper.

0
    73
    Apr 2016

@Fru Toftegård skrev:

<p>Hvordan forbereder I jer på den nærtstående operation. Gode tips & ideer modtages med kyshånd</p>

Jeg gør ikke så meget andet end at spise en hel del sundere end jeg normalt gør (men vil også meget gerne tabe mig noget mere inden operationen 🙂 )
    Og så er alkohol lagt helt på hylden så jeg er med til at gøre min krop Max klar til helingsprocessen 🙂

Venlig Hilsen Rikke
    7
    84
    Apr 2016

Hej Sarah
    Min læge anbefalede 350cc men jeg synes lige pludselig det virker af meget. Jeg er 169 og vejer 58 kg. Jeg kan se at du skal have 250cc lagt ind – var det dit eget valg eller var det din kirurg.
    Og ved du eller andre om str bliver lidt mindre end når prøverne ligger i bh’en ?

5
    30
    Apr 2016

@Idde76 skrev:

Hej Sarah
    Min læge anbefalede 350cc men jeg synes lige pludselig det virker af meget. Jeg er 169 og vejer 58 kg. Jeg kan se at du skal have 250cc lagt ind – var det dit eget valg eller var det din kirurg.
    Og ved du eller andre om str bliver lidt mindre end når prøverne ligger i bh’en ?

Jeg skal have 280 cc – jeg havde nogle billeder med af det “look” jeg gerne vil have (Helena Christensen fx) og på den baggrund anbefalede han 280 og anatomiske – jeg prøvede også med 330 men det så på min brystkasse for “opereret” ud. Der var ikke så mange valgmuligheder efter bredden blev låst fast. Jeg er 169 og vejer 52 kg men har meget lidt fedt på brystbenet, deraf også beslutningen om at få anatomiske fordi jeg ikke har væv nok til at få runde implantater til at se pæne (og naturlige) ud.

5
    30
    Apr 2016

Har I nogle gode ideer til hvad man bør have i huset inden sygedagene – altså til nem og nærende mad der optimerer heling? Og hvad med medicin og pleje? Skal man fx have isposer eller hvad tror i?

0
    73
    Apr 2016

@SaraBoops skrev:

<p>Har I nogle gode ideer til hvad man bør have i huset inden sygedagene – altså til nem og nærende mad der optimerer heling? Og hvad med medicin og pleje? Skal man fx have isposer eller hvad tror i?</p>

Jeg regner med at lave mad til fryseren i små portioner, for så kan jeg tage to op hvis jeg er normalt sulten, og kun en hvis appetitten er næsten væk. Jeg er du til ikke at spise hvis jeg ikke er sådan rigtig sulten og først skal til at lave maden. Så springer jeg et måltid over og ender med at falde i noget usundt i stedet, så den del vil jeg gerne undgå 😀
    En varmepude har jeg fået anbefalet da man godt kan blive noget øm i ryggen af at ligge så meget på ryggen den første tid. Aldrig varmepude/varmt omslag direkte på aret da det kan skabe ekstra blødning. En ispose kan måske være en god idé, men vær opmærksom på at det kun er 10-20 minutter den må bruges og så skal der holdes pause i 2 timer 🙂 (kilde: aleris-hamlets hjemmeside)
    Jeg har læst en del tråde herinde efterhånden og har stødt på en del forslag til feks kvalmestillende medicin, køresyge medicin, muskelafslappende medicin os. Overvejer lidt at lave en tråd hvor folk kan dele deres gode fif på det punkt 🙂

Venlig Hilsen Rikke
    5
    30
    Apr 2016

@Norup skrev:

Jeg regner med at lave mad til fryseren i små portioner, for så kan jeg tage to op hvis jeg er normalt sulten, og kun en hvis appetitten er næsten væk. Jeg er du til ikke at spise hvis jeg ikke er sådan rigtig sulten og først skal til at lave maden. Så springer jeg et måltid over og ender med at falde i noget usundt i stedet, så den del vil jeg gerne undgå
    En varmepude har jeg fået anbefalet da man godt kan blive noget øm i ryggen af at ligge så meget på ryggen den første tid. Aldrig varmepude/varmt omslag direkte på aret da det kan skabe ekstra blødning. En ispose kan måske være en god idé, men vær opmærksom på at det kun er 10-20 minutter den må bruges og så skal der holdes pause i 2 timer (kilde: aleris-hamlets hjemmeside)
    Jeg har læst en del tråde herinde efterhånden og har stødt på en del forslag til feks kvalmestillende medicin, køresyge medicin, muskelafslappende medicin os. Overvejer lidt at lave en tråd hvor folk kan dele deres gode fif på det punkt

God ide med tråd!

0
    2
    May 2016

Hej

Jeg fik lavet et brøstløft uden implantat den 24/4. Phu ha.
    Jeg er 45 år, 160 cm og vejer 63 kg. Fik fjernet 100 g + på hver bryst.
    Nu har det gået lidt mere en en uge og det går stille og roligt fremad.

Har været nervøs, lidt bange og har haft mange smerter.
    Syns det er super svært at ikke kunne bruge mine armer til de mest almindelige gøremål.
    Bare det at tag en kop ud af skadet er en udfordring, åbne køleskabet osv….
    Er også overrasked at helingsprocessen tager så lang tid.

Jeg kan anbefale at sørge for daglig hjælp til praktiske opgaver. Have to elastiske ekstra bh, så man kan skifte. Stille alt det nødvendige frem så det er nemt at komme til….

Jeg har også købt en dejlig creme på apoteket der nærer og beroliger huden efter operation. Den heder A-DERMA Emollient Bali og kan varmt anbefales.

3
    99
    May 2016

Så er det min tur imorgen.. Slet ikk til at forstå det sker nu:-) nu er jeg opereret før og kan komme med min erfaring…

sarahboops kan se du har stillet en del spørgsmål så vil dele hvad jeg har oplevet.. Men lad os huske kroppe og indgreb er forskelligt.. Jeg var ung,19år og havde intet brystvæv så var stram.. Men for mit vedkommende var de to første døgn værst, men havde brug for andres hjælp med at komme op af sengen i en uge og ellers lå jeg bar og hvilede.. Man finder ud SF hvor meget brystet bruges i alt i hverdagen.. vigtigt efter min mening at ta den første uge seriøst, så får kroppen ro til at hele hurtigt.. Andre kan sætte sig op med det samme efter operationen, håber jeg denne gang. For var faktisk det værste og så lydene fra brystet:-) det med at vende sig på siden, tro mig det gør du ikke.. Din krop er klogere end du tror men man kan ikke sove fladt. Mange puder i ryggen.. Tænk en uge til to frem, jeg handler godt ind, film, alt i armhøjde og ellers min mor i 3dage for at holde øje.. Håber det var svar nok.. Vores hoved har det med at tænke 1000ting ov det er uoverskueligt. Men tro mig kroppen arbejder og vigtigt at lade den gøre det den skal.. og når man er klar til det få bevæget kroppen lidt..

1 bfo 350hp 2009
    2 bfo 02.05.16 700uhp
Side 1 2 3 4 5 6 14

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.