Fora Brystoperation Must-haves til hospitalstasken?flag

0 visninger

1 svar

0
    5

Must-haves til hospitalstasken?

9. maj

<span class=”s2″>Hejsa. </span>

<span class=”s2″>Jeg skal snart have foretaget BFO (På Aleris-Hamlet). Regner med at blive udskrevet 3-4 timer efter operationen. </span>

<span class=”s2″>Hvad er vigtigt, praktisk eller bare dejligt at have med i tasken derud? Her tænker jeg både på tøj, snacks eller andre ting, man måske ikke lige har forudset eller tænkt på…</span>

<span class=”s2″>På forhånd mange tak. </span>

• Dette emne blev ændret 1 måned, 2 uger af Avatar of lullu695847 Lullu695847.
    • Dette emne blev ændret 1 måned, 2 uger af Avatar of lullu695847 Lullu695847.
    4
    34
    9. maj

Hejsa,

Jeg kan ikke lige finde den oprindelige tråd, men jeg kopierede deres gode råd og tips over i mit eget dokument, så jeg har lige kopieret dem ind her 🙂

<b>Gode råd til BFO</b>

Påklædning på dagen:

• Bukser med elastik
    • Trøje med lynlås
    • Behagelige trusser
    • Sko, der er nemme at tage af/på
    • Flet håret

Medbring til overnatning:

• Headset
    • Telefon/iPad
    • Oplader
    • Snacks
    • Tandbørste+tandpasta
    • Skiftetøj, nemme bukser med elastik og trøje/bluse der kan tages på fra bunden og ikke over hovedet fx med lynlås
    • Ørepropper
    • Brækpose til hjemtur
    • Blød pude til sikkerhedssele

Flyt vigtige ting ned i navlehøjde, eks:

• Glas og tallerkner, skåle
    • Krydderier
    • Elkedel
    • Tandbørste

Derudover:

• Indkøb masser af smertestillende (Panodil + ibuprofen)
    • Magnesium eller movicol (mod forstoppelse)
    • Skift sengetøj dagen inden
    • Ærter/majs i fryseren til nedkøling af ømme muskler
    • Nem mad i fryseren
    • Skammel i badet
    • Glas og tallerkner i bordhøjde
    • Gør rent inden du tager afsted
    • Køb ind inden du tager afsted
    • En hjælper de første 1-2 dage
    • Blød pude til hjemturen
    • Køb trøjer med lynlås
    • Tag bad dagen inden

FU: 20/4-21, Amalieklinikken
    BFO: 26/5-21, Amalieklinikken, mentor dråbeformede, 355 ml medium profile
    Før: 75A
    Nu:80B/75C

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.