Fora Off topic – Alt muligt andet Min negl er flækket hele vejen ned – hvad gør jeg?flag

641 visninger

1 svar

0
    1

Min negl er flækket hele vejen ned - hvad gør jeg?

Mar 2017

Hej med jer 🙂

Jeg står med et problem. Min pegefinger-negl er simpelthen flækket. Ifølge en negle-ekspert i Matas er den flækket hele vejen ned, men selve det ’synlige flæk’ går ned til ca. midten af neglen. Det gør ikke ondt, og det svier ikke. Men min negl sidder ofte fast i ting, og så er det bare ikke superpænt at se på heller. Jeg går normalt med neglelak altid – som i altid. Nu har jeg ikke haft neglelak på i to måneder pga. min dumme negl, og jeg er ved at få abstinenser. Så hvad gør jeg? Jeg har forsøgt at file neglen ned, men problemet er, at den ikke vokser fra midten af, hvor den ‘rigtigt flækket’. Giver det mening? Kan man måske putte en kunstig negl ovenpå?

Jeg glæder mig til at få noget input. Er så lost.

Kh Anne

39
    187
    Mar 2017

Jeg oplevede for nogle år siden, at neglen på min ene finger var flækket ca. halvvejs ned. Det var i hvert fald, hvad jeg kunne se – måske var den i virkeligheden flækket hele vejen, som du har fået at vide, at din er. Ligesom hos dig gjorde det ikke ondt eller sviede. Jeg håbede, at det ville forsvinde i takt med, at neglen voksede, men det gjorde det ikke. Til sidst forsøgte jeg mig med at få neglen forstærket med gele – og det hjalp! Jeg havde gelenegle i  ca. et års tid, indtil jeg af mange grunde blev træt af det, men da jeg holdt op, havde neglen åbenbart fået den nødvendige fred til at vokse ud uden at flække hver gang, den kom til “det svage punkt”. Det var tilbage i 2013-2014, og jeg har ikke siden har problemer med neglen. Måske ville det ikke have været nødvendigt med gele i et helt år, men det var meget vanedannende altid at have pæne negle 😉

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.