Fora Brystoperation HJÆLP! Søger hjælp til fortvivlende spørgsmål efter operation…flag

0 visninger

5 svar

1
    10

HJÆLP! Søger hjælp til fortvivlende spørgsmål efter operation...

9. marts

Hej alle i skønne mennesker herinde 🙂

Jeg kaster mig bare lige ud i det, og så håber jeg, at finde nogle søde mennesker herinde, som kan være behjælpelig til at besvare mine spørgsmål og evt. råde mig videre fra den situation jeg befinder mig i lige nu.

For omkring 8 måneder siden fik jeg konstateret Tuberous Breast Disorder. Jeg fik derfor bevilliget brystoperation af det offentlige og er i onsdags d. 4. marts blevet opereret.

Jeg har fået 300 ml. bag hver brystmuskel. Mine implantater er: Mentor Siltex Round Moderate Plus Profil Gel.

Udover at jeg var indlagt i 2 dage efter min operation grundet alvorlige smerter, så er jeg også vanvittig ked af mit resultat, og befinder mig lige nu i en fortvivlende og forvirrende situation af ubesvarede spørgsmål og en uvist bryst-fremtid 😉 <3

Formålet med operationen var at fjerne min deformitet. Mit formål har ikke på noget tidspunkt været at få store bryster. Jeg klatre og er aktiv og har hele vejen igennem forundersøgelsesprocessen forklaret min kirurg, at jeg er tilfreds med min lille  størrelse, men ikke tilfreds med min deformitet.

Nu er jeg kommet igennem min operation, og der er naturligvis sket en forandring, men i mine øjne ikke til det bedre :'(

For det første så syner det, for mig, at implantatet er placeret meget højt. Kan det være fordi, at det lige skal have lov at falde ned? og/eller falder det overhovedet ned? :/

Jeg synes også, at det syner, at min deformitet “bare” har placeret sig uden på implantatet :/ – kan i andre også se dette? og kan det mon også have noget at gøre med at implantatet skal falde ned?

Mit bryst havde en fin runding i brystets nederste del inden operation, men nu har de ingen runding og ser faktisk mere unaturlig og deforme ud end inden operationen (efter min optik). De er langt mere spidse i formen end før :/ – Er det bare mig? og kan dette evt. også ændre sig med tiden?

Mine implantater føles hårde, er det grundet hævelsen, eller er implantaterne hårde her i begyndelsen? :/ Det undre mig, at jeg i omkredsen ved min brystvorte, mærker at jeg er helt blød – det gør mig nervøs for min ovenstående bekymring – at min deformitet har lagt sig udenpå implantatet og dermed ikke har ændret sig og evt. heller ikke vil ændre sig. Kan det være at implantatet lige skal blive blødt og at mit eget brystvæv herefter vil glide naturlig sammen med implantatet – og at min deformitet herefter vil flyde ud og ændre sig? 🙁

Jeg er udmærket klar over, at i ikke nødvendigvis er kompetente til at kunne besvare mine spørgsmål. Jeg har bare sådan et behov for at undre mig med nogen som har erfaringer med brystoperation. Jeg har i sinde at kontakte min kirurg og efterspørger et fremskyndet eftersyn, men jeg har en vis ubegrundet skepsis til ham – desværre 🙁

HJÆLP HJÆLP og sig endelig jeres ærlige mening og jeres vurdering af denne transformation.. <3 Jeg har brug for nogen at spare med <3

Kærlig hilsner fra StephanieKris 🙂 <3

Log ind for at se 8 billeder

1
    2
    21. marts

Hej Stephanie

Jeg har været gennem samme tur som dig med diagnosen tuberøse bryster og lidt asymmetri oveni, og er ligeledes opereret på SVS. Ved operation 1 fik jeg ligesom dig lagt implantater ind. De satte sig fint efter lidt tid og efter den værste hævelse var forsvundet, men det blev ved med at se ud som om, mine “gamle” bryster sad uden på de nye. Jeg blev derfor opereret igen i december 2019, hvor jeg fik lavet et stort brystløft(ankerformet ar). Det hjælp på det deforme udseende, og nu ligner mine bryster et par normale bryster, der har fået et brystløft. Det er således ikke et naturligt udseende resultat, men dog i mine øjne bedre end det deforme/misdannede udgangspunkt. Men der skulle altså et stort brystløft til for at omforme og fjerne det tuberøse udtryk.
    Mine sad i øvrigt meget ligesom dine lige efter operationen, lidt højt og uens, men det rettede sig altså en hel del de første par uger, og nu sidder de lige, hvor de skal:)

1
    10
    6. april

Hej Kikko.

Tusind tak for din besked 🙂 Jeg synes ikke det virker til at der er ret meget aktivitet herinde – i hvert fald ikke i forhold til mennesker med tuberøse bryster. Det synes jeg er ærgerligt. For jeg tror, at der er mange flere af os derude, end det lige syner, og jeg tror at vi kunne få rigtig godt ud af, at tale med hinanden.

Jeg er fortsat ret ked af udseendet af mine bryster EFTER operation. Jeg har væbnet mig ved tålmodighed og forholder mig fortsat tålmodig. Vi mennesker vænner os til meget, og jeg havde også vænnet mig til mine bryster som de var FØR operation. Men det er ikke det samme, som at sige, at man er glad og tilfreds, og at det ikke er til gene for en på den eller anden måde. Jeg har også efterhånden vænnet mig til hvordan mine bryster ser ud nu EFTER operation, men jeg er ikke glad og de er fortsat til gene for mig. Mere nu end før faktisk :/

Jeg har ikke været til min 3-måneders samtale med min kirurg endnu, og jeg er spændt på at høre hvad han siger.

Kan dine bryster på nogen måde sammenlignes med mine både inden og efter første operation du fik foretaget? hvor lang tid efter første operation gik der, før du fik foretaget din anden operation? – og kan du forklare lidt om, hvad det vil sige, at få et brystløft med ankerformet ar, samt hvorfor de valgte brystløft?

Jeg ved at mange taler om, at man skal være tålmodig, for der kan ske meget med ens brysters udseende lige efter en operation. Men jeg må sige, at jeg altså ikke kan se nogen forskel overhovedet siden første dag efter operation. Jeg synes ikke at de har forandret sig, og nu er der gået 1 måned.

Hvis du har lyst, vil jeg utroligt gerne se nogle billeder af dine bryster, som de så ud FØR første operation, EFTER første operation og også EFTER anden operation. Men kun hvis du har lyst. Det ville hjælpe meget, at kunne sammenligne lidt, også så jeg kan gøre mig tanker om en reoperation er noget for mig, eller om jeg skal bede dem tage implantaterne ud igen.. :/

1
    2
    7. april

@StephanieKris skrev:

Kan dine bryster på nogen måde sammenlignes med mine både inden og efter første operation du fik foretaget? hvor lang tid efter første operation gik der, før du fik foretaget din anden operation? – og kan du forklare lidt om, hvad det vil sige, at få et brystløft med ankerformet ar, samt hvorfor de valgte brystløft?

Ja, mine bryster ligner meget dine, både før og efter, bortset fra at mine var begyndt at hænge lidt(ud fra billederne at dømme, vil jeg tro, at jeg er 10 år ældre end dig og har desuden ammet to børn).

Min først operation var 06.03.2019 (indlæggelse af implantater) og anden operation var 18.12.2020, hvor jeg fik lavet det man kalder et stort brystløft. Jeg vil ikke gå nærmere ind i en forklaring her, men prøv at Google brystløft ankerformet ar, så kan du se hvad det er.

Jeg forstår godt, at du gerne vil se billeder, men jeg har valgt ikke at dele dem nogen steder, da jeg synes det er for privat.

5
    24
    9. april

Nu sidder jeg ikke i samme situation som dig. Men vil bare lige pointere at der altså kan gå op til et helt år, før man kan se det endelige resultat.

De færreste kirurger laver re-operationer før 6-12 måneder, af samme grund. Medmindre der opstår kapseldannelse eller andet som ikke kan vente. Men ift. resultatet kan der gå lang tid.

Kan godt forstå det må føles frustrerende, men mit råd er at væbne dig med lidt mere tålmodighed. Der er gået en enkel måned og meget kan nå at ske 🙂

0
    87
    4. maj

Hejsa,

jeg havde tuberøse bryster i en mild grad, men især fordi mine bryster var så små, at det ikke kunne ses så meget. Jeg blev opereret i 2016 og det tog cirka et år for mine bryster var faldet til. Jeg skulle efter tre måneder også gå med et bånd over brystet så implantatet blev presset ned.

Jeg har vedhæftet billeder så du kan se. Forhåbenligt giver det dig lidt håb:-)

Log ind for at se 4 billeder

BFO d 26/7 ved Nygart af Thomas Jornsson
    400 ml medium profile
    Før lille 80a
    Pt 85d i sportsbh

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.