Fora Brystoperation HJÆLP! KOMMENDE BFO I MARTS og COVID19flag

0 visninger

12 svar

1
    11

HJÆLP! KOMMENDE BFO I MARTS og COVID19

11. marts

Hej alle,

Skal jeg være bekymret for at få lavet en BFO her sidst denne månede med al det der sker med Corona virus? Er der nogen der har fået noget at vide omkring risici, hvad sker der feks hvis man lige er opereret og bliver smittet? Har I fået noget at vide hvordan man skal forholde sig af jeres kirurg og er der overhovedet grund til bekymring???

Håber der er nogen der ved noget eller har råd til hvor jeg kan henvende mig. Min egen kirurg/klinik tager ikke selv stilling eller gør det ihvertfald ikke endnu.

Bh

2
    4
    12. marts

Hej,

Jeg står i samme situation. Har tid hos Amalieklinikken og er ret meget i tvivl. Har skrevet lidt med dem og fået følgende svar:

“Amalieklinikken er meget bevidst om den alvorlige situation, der er opstået i forbindelse med udbruddet af corona virus. Vi tager alle forholdsregler for at undgå smittespredning og understreger, at personer med symptomer på sygdom eller personer, der har været i kontakt med smittede, IKKE må møde op i klinikken. I stedet bedes de venligst kontakte klinikken telefonisk for udsættelse af deres forundersøgelse, behandling eller kontrolbesøg til et senere tidspunkt.

Amalieklinikken forsøger fortsat at opretholde en vis aktivitet og vil så vidt muligt varetage de aftaler, vi har indgået med vore patienter, men vi beder om forståelse i forhold til eventuelle aflysninger eller ændringer af tider, som vi kan være nødsaget til at foretage på grund af vores personale situation.
    Vi beder alle vores patienter om, at begrænse antallet af besøg fra deres pårørende til det minimale og højest én pr. patient.”

Nu har jeg spurgt dem hvad fristen for afmelding er – måske er der mere ro på i næste uge?

1
    8
    13. marts

Hej med jer.
    jeg skal opereres på mandag på Amalieklinikken. Jeg skal flyve til Kbh og hjem igen dagen efter. Jeg har også talt med klinikken som siger at de ikke har ændringer i tider etc og at de glæder sig til at se mig mandag morgen. Jeg har også været noget nervøs ved om det overhovedet kan lade sig gøre – også fordi jeg bor i en noget afsides landsdel 😉 Jeg rejser alene frem og tilbage og får ikke besøg på klinikken mens jeg er indlagt. Det anbefaler de på Amalieklinikken. Mine flytider er ændret en smule, men det er også det. Så nu glæder jeg mig til på mandag. Bonus er at mand og børn så er hjemme de næste to uger for at passe og pleje mig 😆
    Ift. At få coronavirus som nyopereret, så kan man (hvis man ellers er sund og rask) opfatte det som en kraftig influenza, mig bekendt. Det er nok ikke så rart med operationssår og så at have kraftig hoste. Men det har ikke betydning for infektion i såret og den slags. -dog tænker jeg at det ikke er fedt at få feber, hoste og snot mv når man lige er opereret.
    Kh K

1
    11
    13. marts

Hej Anne-f og Kirser,

Tak for jeres svar:)

Jeg har også en tid til OP på Amalieklinikken 30. marts, er dog meget i tvivl og overvejer evt at udsætte til maj eller til når der er ro på. Har også mødt en reception der ikke har været særlig bekymret. Er dog bekymret for efterfølgende proces, en ting er at være nyopereret og blive syg oveni, men hvad gør man hvis der opstår komplikationer ifbm operationen i dagene og ugerne bagefter. Personalet, som kirurgen mm på klinikken kan jo blive syge og skal i karantæne og det offentlige er jo hårdt presset og nok endnu mere til den tid. Puha synes godt nok det er svært, kunne være rart at vide man kunne fortryde helt op til operationsdagen, fordi lige nu følger man jo med fra dag til dag.

1
    11
    13. marts

@Kirser skrev:

Hej med jer.
    jeg skal opereres på mandag på Amalieklinikken. Jeg skal flyve til Kbh og hjem igen dagen efter. Jeg har også talt med klinikken som siger at de ikke har ændringer i tider etc og at de glæder sig til at se mig mandag morgen. Jeg har også været noget nervøs ved om det overhovedet kan lade sig gøre – også fordi jeg bor i en noget afsides landsdel 😉 Jeg rejser alene frem og tilbage og får ikke besøg på klinikken mens jeg er indlagt. Det anbefaler de på Amalieklinikken. Mine flytider er ændret en smule, men det er også det. Så nu glæder jeg mig til på mandag. Bonus er at mand og børn så er hjemme de næste to uger for at passe og pleje mig 😆
    Ift. At få coronavirus som nyopereret, så kan man (hvis man ellers er sund og rask) opfatte det som en kraftig influenza, mig bekendt. Det er nok ikke så rart med operationssår og så at have kraftig hoste. Men det har ikke betydning for infektion i såret og den slags. -dog tænker jeg at det ikke er fedt at få feber, hoste og snot mv når man lige er opereret.
    Kh K

Har virkelig også tænkt det samme, fedt børnene er hjemme alligevel, der er så mange praktiske ting man skal have på plads inden og efter sådan en operation, og har ventet og glædet mig i mange år efterhånden til denne operation! Det er sgu en træls situation, for synes det svært ikke at blive påvirket med det ene pressemøde fra ministeriet efter det andet. Håber alt fald det går godt med din operation på mandag og efterfølgende proces 🙏🙏🤗

• Dette svar blev ændret 2 måneder, 1 uge af Avatar of yazz Yazz.
    0
    4
    14. marts

Hejsa:)

Ikke hjælpsomt svar her, desværre. Jeg vil egentlig høre dig om, hvem der skal udføre BFO på dig? Søger selv, men der er jo et hav af kirurger og delte meninger om dem alle.. Er helt sikker på, at plastikkirurgi ville blive frarådet af de øvre mennesker, hvis det har risici ift. BFO 🙂

1
    8
    14. marts

Jeg opdaterer gerne mit forløb herinde så det måske bliver nemmere for jer at tage stilling til om I vil udsætte jeres OP. Jeg har valgt at gennemføre bl.a fordi der er en masse logistik der skal passe sammen – og fordi jeg endelig har råd og mod til at få udlevet min største drøm.
    kh Kirser

1
    8
    14. marts

@pashi skrev:

Ikke hjælpsomt svar her, desværre. Jeg vil egentlig høre dig om, hvem der skal udføre BFO på dig? Søger selv, men der er jo et hav af kirurger og delte meninger om dem alle.. Er helt sikker på, at plastikkirurgi ville blive frarådet af de øvre mennesker, hvis det har risici ift. BFO 🙂

mon det er mig du spørger? Jeg skal opereres af Jens Jørgen Elberg 😊

1
    11
    14. marts

@Kirser skrev:

Jeg opdaterer gerne mit forløb herinde så det måske bliver nemmere for jer at tage stilling til om I vil udsætte jeres OP. Jeg har valgt at gennemføre bl.a fordi der er en masse logistik der skal passe sammen – og fordi jeg endelig har råd og mod til at få udlevet min største drøm.
    kh Kirser

Det må du meget gerne gøre😊 Det er også hos Jens Jørgen jeg har booket tid hos. Kan godt forstå dig, det er også mange ting, praktiske der skal på plads før det kan lade sig gøre, håber alt går vel og håber de kan give en garanti for forløbet efterfølgende 🙏👍

1
    11
    14. marts

@pashi skrev:

Jeg skal opereres af Jens Jørgen. Han virker kompetent og har mange operationer bag sig. Jeg har været hos 3 forskellige kirurger og valgte ham. Der er mange dygtige, men synes det er en god ide at snakke med forskellige, synes det er vigtigt at det er hos en man er tryg ved.

1
    8
    16. marts

Hej hej 😊

Wooo! Jeg har fået boobs! Min operation er gået godt. Jeg blev opereret for omkring 4 timer siden. Det er gået planmæssigt. Jeg har fået skærefaste, dråbeformede implantater på 330ml i hver side. De er simpelthen så søde her på klinikken. Jeg har følt mig så tryg hele tiden, og er glad for at skulle overnatte her.
    jeg prøver at vedhæfte et par billeder, og skriver igen om nogen dage 😊

Log ind for at se 2 billeder

1
    11
    18. marts

@Kirser skrev:

Hej hej 😊

Wooo! Jeg har fået boobs! Min operation er gået godt. Jeg blev opereret for omkring 4 timer siden. Det er gået planmæssigt. Jeg har fået skærefaste, dråbeformede implantater på 330ml i hver side. De er simpelthen så søde her på klinikken. Jeg har følt mig så tryg hele tiden, og er glad for at skulle overnatte her.
    jeg prøver at vedhæfte et par billeder, og skriver igen om nogen dage 😊

Ej hvor godt Kirser!! Glad for at høre det gik så godt som det gjorde og hvor er de blevet flotte👌🙏🤗  fedt at høre du havde en tryg og god oplevelse!  detvar godt timet med dato for din operation, du nåede det lige😉😊 de har lige ringet og aflyst min tid.

1
    8
    20. marts

Yazz øv at din tid er blevet aflyst. Men måske meget godt alt taget i betragtning. Lad os håbe dette coronahalløj snart er overstået.
    Jeg har det stadig godt. I starten mest øm og hævet ved brystmusklerne. Nu er det mest hvor jeg er blevet syet. Det svier og brænder hvis jeg fx skal sætte mig op efter jeg har ligget og hvilet mig. Brysterne er stadig ret hævet og sidder højt, men de er blevet blødere og det højre er også kommet lidt mere på plads 😊 Skulle jeg give nogle gode råd ift post OP må det være at en skammel under bruseren er skønt! Og at al den medicin har givet mig forstoppelse… husk at købe magnesia el lign! Det får man ikke med fra klinikken. Jeg får mig en lille lur midt på dagen – og er trappet ud af både morfin og ibuprofen og tager nu kun Panodil.
    kram fra Kirser

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.