8.2k visninger

10 svar

0
    3

haarklinikken.dk

Nov 2012

Hej

Det forholder sig sådan, at jeg er en blot 19 årig dreng, der har lidt af hårtab i et stykke tid nu, så faldt over for denne her side: haarklinikken.dk

Nogen der har erfaringer med det, og er den troværdig?

0
    2
    Jan 2013

Hej mujaja

Hvorvidt hårklinikken behandlinsmetoder virker eller ej, er svært at svare på. Jeg har selv brugt flere tusinde kr på deres produkter uden noget synligt resultat. Dog skal dert siges at mit hårtab ikke var så markant i den periode hvor jeg brugte deres produkter. Med andre ord lider du af androgen alopeci eller kaldet Mandlig arveligt hårtab, vil jeg spare pengene og istedet bruge Regaine Forte. Det vil også få dit hårtab til at stoppe. Ophører du behandlingen af Regaine Forte vil du igen opleve hårtab.

Det skal siges at jeg ikke ønsker at udgive mig for at være hverken ekspert eller læge. Dog er jeg selv i den situationen at jeg lider af hårtab.

Skriv gerne igen på den tråd hvis du har flere spørsmål, så vil jeg forsøge at svare.

0
    3
    Jan 2013

@mikka sagde: Hej mujaja

Hvorvidt hårklinikken behandlinsmetoder virker eller ej, er svært at svare på. Jeg har selv brugt flere tusinde kr på deres produkter uden noget synligt resultat. Dog skal dert siges at mit hårtab ikke var så markant i den periode hvor jeg brugte deres produkter. Med andre ord lider du af androgen alopeci eller kaldet Mandlig arveligt hårtab, vil jeg spare pengene og istedet bruge Regaine Forte. Det vil også få dit hårtab til at stoppe. Ophører du behandlingen af Regaine Forte vil du igen opleve hårtab.

Det skal siges at jeg ikke ønsker at udgive mig for at være hverken ekspert eller læge. Dog er jeg selv i den situationen at jeg lider af hårtab.

Skriv gerne igen på den tråd hvis du har flere spørsmål, så vil jeg forsøge at svare.

Hej og tak for din besvarelse.
    Altså jeg har for ca. 2 uger siden begyndt på et behandlingsforløb hos hårklinikken. De har konstateret, at mit hår virkelig har været tykt engang, og at det er blevet tyndere på toppen i forhold til ved siderne og bagved. Dog er jeg ikke blevet decideret skaldet, og har ikke fået korte tindinger, men en “måne” er ved at blive synlig, hvis jeg ikke havde taget initiativ til at gøre noget ved problemet.

Mit hårtab skyldes primært dårlig plejning, medicin og intens stress i et par år, men de har givet mig det løfte, at de, via deres hårprodukter, kan få 40% af mit tabte hår tilbage, og jeg er lige nu villig til at gøre alt for ikke at blive skaldet.

Der er mange forskellige erfaringer med klinkken, og når man ser på de klienter, der har været der, så har det virkelig gavnet dem i mere eller mindre grad – forskelligt fra person til person. Derudover har jeg hørt på diverse forums, at nogen påstår, at have fået en del af deres hår tilbage, dog ikke det hele.

Men hvor lang tid varede dit behandlingsforløb hos hårklinikken? Stoppede din udtynding af håret permanent under behandlingsforløbet? Hvad var hårklinikkens løfte/forudsigelse før du begyndte med deres behandling af hårprodukter?

På forhånd tak fordi du bruger tid på at svare mig, det betyder rigtig meget for mig. Sagen er også den, at de, i min familie, er rigtig tykhåret, jeg er bare den eneste uheldige, som lider af det.

0
    2
    Jan 2013

Hej igen.

Det er meget svært for mig at vurdere hvorvidt de taler sandt. Min erfaringer siger mig at man ikke kan sige noget om virkningen før man er godt henne i behandlings forløbet. Men hvis de mener at du ikke lider af arvelig mandlig hårtab, kan det være at de kan hjælpe.

Du vil altid have tykkere hår i siderne og bagtil. Så det skal man ikke opfinde den dybe tallerken for at kunne konstatere.

Mit råd vil være at du selvfølgelig skal prøve lykken, men du må ikke blive skuffet hvis du ikke får en stor virkning.

Du kan evt. Skrive din mail, så kan vi skrive der, så kan jeg besvare din spørgsmål.

0
    1
    Nov 2013

Hej mujaja.

Jeg har fået lavet flere hårtransplantationer. Også på haarklinikken.

Jeg kan varmt anbefale hairbyhair.dk. Deres læge er en ren troldmand. Han kan få 2.000 transplanterede hår til at fylde som 10.000 hår.

Deres konsultationer er gratis. Ved konsultationen bliver du undersøgt med et apparat, der tager billeder af din hårbund, så de kan se hvor galt det står til.

Du skal kun betale, hvis du får lavet en hårtransplantation.

0
    4
    Jan 2014

Hej Mich

Hvad kostede dine operationer hos Hairbyhair, kan du ikke komme med nogle detaljer…. pris, hvor lang tid tog det, kunne du mærke noget

0
    2
    Mar 2014

<b>The short story</b>

The short version of this review is to stay clear of harklinikken.dk and consult your doctor instead for information about the causes of your hair loss and proven treatments for it.

The reason for this advice is my first-hand experience with hårklinikken; the lack of evidence for the efficacy of the treatments offered (basically herbal extracts mixed into shampoos and lotions) and the lack of credibility in the clinics customer information.

The bottom line is that Hårklinikkens products simply have not been proven to work, but they are marketed as if they had. This is both ethically wrong and frustrating for anyone concerned about their hair loss, since these people are inclined to try just about anything that promises that which you are hoping for. This hope is was Hårklinikken profits from.

<b>The long story – summary</b>

Let me start by underlining that I have no commercial interest in harming haarklinikken. I just want you to be informed.

Also, I do not believe that the employees at haarklinikken are bad people deliberately seeking to take advantage of your hair situation. But I do think these individuals do not entirely know what they are talking about; that they have learned to believe their own sales pitch, interwoven with scientific reasoning, leading them perhaps to be overly overly appreciative of instances where clients have indeed grown more hair while using haarklinikkens products.

Indeed, some clients do experience positive results from using hårklinikkens products. However, the active ingredients in hårklinikkens products have not been proven effective for treating any types of hereditary, autoimmune or disease induced hair loss. So how come that some people will say that these products worked for them? Well, it’s a numbers game. Correlation is not to be confused with causality. I will touch briefly upon this later.

So yes, I do believe that hårklinikkens employees are good people with good intentions. But I also suspect those in charge of the company and the doctors affiliated with it to be either not entirely professional or blinded by the prospect of profiting from our tendency to set aside our misbelief and “give it a chance”, even if “it” sounds too good to be true.

I am not saying that haarklinikkens products will not help you. I am just saying that there is no clear evidence that should make you believe that they will.

Let me elaborate on my claims. Also, bear in mind that my criticism does not concern hair transplants at hårklinikken as I have no personal experience with these.

<b>Personal experience</b>
    About 7 years ago my Danish girlfriend experienced a case of dramatic hair loss at the age of 19. The hair loss followed an infectious mononucleosis, also known as kissing disease or grandular fewer. Mononucleosis is commonly associated with autoimmune disorders, one such being hair loss, raging from pattern baldness (alopecia areata) to full hair loss (alopecia universalis).

Now, it has not been determined whether my gfs hair loss was in fact an autoimmune reaction, but it’s possible. In such case, the hair would normally return to its normal state within a few years. This did not happen. So was it maybe hereditary? Looking at my gfs family, all members have thick hair. No history of thinning hair, not even among the males. Obviously, my gf went to several doctors, had the bloodwork done, tried different hormones, systemic and topical, to no avail. In the end, we were led to believe that the hair loss was probably a case of androgenetic alopecia, which basically means that it is caused by a hormonel imbalance, perhaps trickered by the mononucleosis.

In the following years I spent a good amount of time researching various potential causes and suggested treatments. Of course, you don’t’ have to spend much time on the web to realise that only two drugs have been clinically proven to work (FDA approved) for the treatment of hair loss, these being Finasteride (Propecia) and Minoxidil (Rogaine).

My gf early on decided not to try Minoxidil (which stimulates hair growth), because it is only effective as long as you keep using it, and nor Finasteride (treats the “root” of the problem), which is likewise only effective as long as you use it. Both drugs also tend to loose their effectiveness after a few years of usage. More importantly, systemic Finasteride (in pill form) is usually not recommended for women due to the potential risk to a male fetus if the woman is pregnant or plans to be. For this reason, Finasteride is also available as a topical to be applied directly to the scalp.

I am myself balding and once tried Finasteride and Propecia for 4 years. I would say that it somewhat halted my balding in my late twenties, but it didn’t stop it. I stopped using it and basically settled with the idea of balding. For woman, this may not be quite so easy.

[a note about male balding: if you are genetically destined to bald completely, you may want to consider if coming to terms with loosing your hair could in fact be the best way to look handsome doing so. If you are a Norwood 5 and plan to spend 140.000 DKK on framing the frontal part of your scalp, do you believe this will make you look better? If you feel so, then it most likely will. Just give yourself the benefit of making this distinction]

Now, would you base your own decision on whether to try Propecia and Minoxidil on my experience? Would I recommend you to? Definitely not. I would recommend you to do your own research, investigate the scientific evidence for the efficacy and potential side effects. Sounds like common sense, right? This brings me back to my girlfriend’s situation and her decision to contact haarklinikken.

As mentioned, my gf had been seeking the advice of several doctors prior to contacting haarklinikken. Indeed, this is what anyone should do if they experience sudden and excessive hair loss. None of the experts were able to treat or determine the cause of my gfs hair loss, which understandably made her quite unhappy. Being a girl and loosing your hair is more than just loosing your hair.

My gf had heard about haarklinikken through a colleague who had been treated there, although without positive results. But we were of course compelled to look into it. At first glance, haarklinikken offered an unconventional but seemingly effective way of treating both male and female hair loss. I was sceptic, not having heard about haarklinikken in any of the international discussion groups online. If haarklinikkens herbal treatments were truly effective, would it not be all over the place? I had of course read about hair loss treatments with herbs, but these are generally not recommended by users, and none of them have been proven effective by any official standards.

I wanted to learn more about haarklinlikken online and was somewhat mystified about how little information I was able to find. It seemed that while quite a few were asking about haarklinikkens treatments, very few were reporting their experiences online, they being positive or negative.  Anyway, let’s visit the place, I thought, and find out more. My gf scheduled a visit and brought me along for the consultation.

The female consultant at haarklinikken was friendly, but from the start I was made suspicious by the information provided. During our consultation I pushed for more information, asking questions like “so if we presume that the cause is this, then what leads you to think that this treatment may work?” and “what is the evidence for the efficacy of this particular treatment for individuals with this type of hair loss pattern?”, and so on.

The woman answered these questions kindly, superficially and in a manner that led me to think that she really lacked a thorough understanding of the physiological conditions, mechanisms and symptoms underlying different types of hair loss. Who am I to say this? Am I a doctor? No, I am not a doctor. But I do know some university stuff biology and after two years looking into the many different causes of hair loss, I know enough to detect when someone does not.

I made an effort to now show my scepticism during the consultation, which became particularly difficult when the woman told us that ”we are just now looking into how these products actually work in the treatment of hair loss”, and she then went on to explain that haarklinikken are setting up clinical trials abroad to find out “how effective” their products really are. This does seem like a reverse order of doing things. It seems that haarklinikken is assuming that this stuff works, without statistically testing the efficacy beyond the feedback they can get from individual patients with varying types of hair loss and underlying causes. The whole thing seems uncontrolled, if not entirely random.

“ok, but did it work?”, you might ask. Did it work for your gf? Well, in a way this is not so interesting, because my gf is just one of many clients with a particular reason for having lost a good amount of hair. What is interesting for you to know is “how many clients with a particular specified/diagnosed condition benefit from haarklinikkens treatments”. This information, however, is not available from haarklinikken.

Hårklinikken does have a lookbook with photographs and results of earlier clients. Useless of course, if you care to know how and why these treatment will help you. It is like going to a doctor with red spots all over your body based on which the doctor shows you a book with patients who also had red spots and now have none. Surely, you will know that all red spots do not have the same cause. And fortunately, so does your doctor. He will diagnose you based on your medical history and perhaps some testing, and offer you a personalized treatment.

So the next question would be “does haarklinikkens offer individualized treatments based on the circumstance that hair loss has many causes that require different methods to diagnose and treat? “Yes”, said the woman we met at my gfs consulation. “We mix theses herbs on an individual basis”. What this apparently means is that while one client may for example receive a shampoo mixed with Calendula Officinalis (Morgenfrue in Danish), Agrimonia Eupatoria (Agermåne in Danish) and Cera Alba (known as bivoks in Danish), another client will receive the same  shampoo with an alternate amount of the same herbs. These are essentially herbs with antiseptic/calming properties (Morgenfrue), skin softening properties (bivoks) and follicle stimulating properties (agermåne). None of these have been proven clinically to work in  treating hair loss. And frankly, you find these herbs in several over-the-counter creams and shampoos. For example Morgenfrue is used Matas shampoos. Perhaps this is why haarklinikken stress that the efficacy lies in the way that the herps are mixed. Sure.

In all fairness, it should be mentioned that haårklinikken has a dermatologist affiliated with the clinic, who should be able to detect any serious illness underlying your hair loss, and it will cost you 1100 DKK to consult her.

But if what is going on at hårklinikken is truly a bit abracadabra, then how come some people testify that haarklinikken have in fact helped them grow back lost hair? Well, I am not saying that haarklinikkens products will not help you. I am just saying that there is no clear evidence that should make you believe that they will.

In the absence of evidence – statistically speaking – for how and why certain mixtures of herbs work in the treatment of specific types of hair loss I do not find haarklinikkens’ claims credible. I do, of course, acknowledge that some clients – perhaps the ones that are showcased in the lookbook – have experienced a significant improvement while using haarklinikkens products. But nothing keeps me from concluding that such improvements may just as likely be coincidental in the meaning that they would have occurred anyway.

To conclude: be sceptical about haarklinikken before you spend thousands of kroners to most likely no avail. If anything, I hope that haarklinikken will be more transparent about their non-evidence-based alternative treatment philosophy, so that people can make an informed choice.

0
    4
    Jun 2015

Det virker fint nok:)

0
    1
    Jun 2015

nogen, der har erfaring med denne klinik her: http://hudoghårklinikken.dk/ ?

Jeg kan ikke se priserne på deres side. Hvor meget det normalt koster i DK?

0
    5
    May 2017

Hej Mujaja

Det er selvfølgelig noget tid siden du lagde dit indlæg op, men jeg faldt tilfældigvis over http://www.hairworks.dk, der beskæftiger sig med lige netop hårtab og hårtransplantationer.
    Der kan du finde næsten alle de informationer du øsnker, så prøv evt. at finde svar der.

Held og lykke med det!

0
    5
    Jun 2017

Hej Mujaja

Det er selvfølgelig noget tid siden du lagde dit indlæg op, men jeg faldt tilfældigvis over Hairworks.dk, der beskæftiger sig med lige netop hårtab og hårtransplantationer.
    Der kan du finde næsten alle de informationer du øsnker, så prøv evt. at finde svar der.

Held og lykke med det!

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.