Fora Sk√łnhedspleje Fortryder permanent makeupflag

1k visninger

2 svar

1
    39

Fortryder permanent makeup

Sep 2016

Det her bliver langt. Beklager ūüôā

Hvis man ikke vil l√¶se hele det lange indl√¶g, s√• kommer sp√łrgsm√•let her:

– Har du pr√łvet at f√• fjernet permanent makeup? Hvordan gik det? Var det med saltvand/saline eller med laser (hvilken)?

Kunne godt bruge nogle opmuntrende ord¬†ūüôĀ

Jeg valgte at f√• lavet √łjenbryn et sted jeg havde h√łrt rigtig godt om. Jeg fik besked om at der ingen ledige tider var men at jeg kunne f√• en modeltid hurtigt. Jeg fik at vide at det blot bet√łd at mine f√łr/efter billeder kunne blive brugt til undervisning og p√• sociale medier – imod at jeg fik en hurtigere og billigere tid. Det tog jeg s√• imod.
    P√• dagen havde jeg forberedt mig og taget billeder med af bryn, jeg synes var p√¶ne. Det afviste artisten blankt at se p√•, da hun, efter eget udsagn, kun tegner efter ‘den gyldne ratio’ og at kunderne som regel ikke selv ved, hvad der kl√¶der dem. Jeg fik en lidt skidt mavefornemmelse over tonen men valgte at stole p√• hendes kompetencer – eftersom hun efter sigende har styr p√•, hvad hun laver. Hun plukkede en del af mine egne bryn og lavede en tegning som jeg fik lov at se hurtigt. Det var sv√¶rt at vurdere ud fra tegningen, hvordan resultatet blev. Jeg spurgte om brynene ikke var lidt h√łje – jeg fik at vide at NEJ, det var de bestemt ikke. Igen ville jeg √łnske at jeg bare havde lyttet til min mavefornemmelse og var g√•et. P√• trods af at hun var ret skarp og arrogant omkring sit arbejde, var hun ellers s√łd og hyggelig at snakke med og jeg fortalte mig selv at jeg m√•tte stole p√• hende.

Da jeg s√• det f√¶rdige resultat var brynene meget m√łrke og voldsomme, hvilket fangede min opm√¶rksomhed mest (ja, jeg ved, at farven falmer). Jeg bem√¶rkede dog at de ikke s√• helt lige ud og spurgte hende om de ikke var lavet lidt sk√¶vt. Igen et meget skarpt svar og et “NEJ, det er de bestemt ikke og alle var desuden asymmetriske i ansigtet og ingen tatov√łrer kunne lave to tatoveringer ens”. Hun kiggede lidt n√¶rmere p√• mig og vurderede at jeg desuden nok ogs√• var mere h√¶vet i den ene side end i den anden. Okay, t√¶nkte jeg, og slog det igen hen.

Da jeg s√• min k√¶reste senere p√• dagen s√• han straks at det var helt sk√¶vt. Det samme gjorde de veninder, jeg talte med. Jeg blev ved med at pr√łve at bilde mig selv ind, at det var h√¶velsen. Et par dage efter bliver det dog klart at jeg slet ikke er uens h√¶vet – det ser blot s√•dan ud fordi brynene er s√• sk√¶ve. Jeg tog ind til Qura som b√•de laver og fjerner PMU. Jeg sp√łrger dem om det kan v√¶re h√¶velsen eller om brynene virkelig er s√• sk√¶ve. De medgiver at brynene helt klart er lavet sk√¶vt – de b√•de starter og slutter forskellige steder, formen er forskellig og den ene hale sidder et godt stykke over min egen h√•rgr√¶nse. Jeg sp√łrger om det er muligt at rette s√• de bliver ens, og de fort√¶ller at resultatet ikke vil blive godt da brynene simpelthen vil ende med at blive for tykke og uformelige, n√•r man skal bygge ovenp√• det ene og under det andet. Deres bedste r√•d var at begynde behandlinger for at fjerne dem med det samme, hvilket jeg g√łr.

Har p√• nuv√¶rende tidspunkt f√•et to behandlinger for at f√• dem fjernet (med saltvand) og det meste af farven er heldigvis v√¶k (godt det “bare” var hairstrokes). Huden er dog stadig r√łd, hvor farven sad og det er fortsat tydeligt, hvor sk√¶ve de er. Sk√¶vheden er s√• tydelig at folk har kommenteret p√• det, selvom de ikke engang ved, at jeg har f√•et noget lavet!

Jeg besluttede mig for at kontakte artisten for at komme med en tilbagemelding p√• forl√łbet og erkl√¶re min utilfredshed – p√• trods af, at jeg godt kunne fornemme, jeg ikke ville f√• meget ud af det. Jeg blev ringet op af sekret√¶ren der blankt afviste, at der var sket en fejl. Hun mente at jeg jo havde set deres betingelser (en lang liste over forbehold og ansvarsfraskrivelser, som man er tvunget til at skrive under p√•) og at jeg desuden havde f√•et en modeltid. Jeg sagde at jeg ikke mente, det gav dem ret til at lave noget der var s√• markant sk√¶vt. Hun sagde at man jo har ‘asymmetrisk knoglestruktur’ fra naturens side og at alle vil reagere forskelligt p√• behandlingen. Jeg fors√łgte at f√• hende til at se p√• det f√łr billede, de har liggende. For at se at mine √łjenbryn alts√• var snorlige f√łr deres behandling, og at det ikke giver nogen forklaring p√•, hvorfor de har lavet dem s√• sk√¶vt. Jeg f√•r svaret at hun ikke ved hvad de skal g√łre ved det, eller hvad jeg vil opn√• med at kontakte dem, da de jo ikke har f√•et lov til at g√łre arbejdet f√¶rdigt. Jeg pr√łver at forklare at jeg absolut ikke er interesseret i at de skal tegne mere i mit ansigt og ikke tror p√•, at det havde gjort brynene mere kl√¶delige. Men at jeg synes de skulle vide at jeg er utilfreds. Hun havde ikke mere at sige og samtalen sluttede.</div>
    <div>P√• intet tidspunkt vedkendte hun at brynene var lavet forkert, hvilket jeg finder s√¶rdeles uansvarligt, fra en klinik der har s√• travlt med at promovere sig selv som nogen af DK’s bedste. Og desuden har travlt med, hvor d√•rligt arbejde andre klinikker laver.

Jeg g√•r nu med en h√¶slig semi-permanent tatovering i ansigtet og artisten n√¶gter at anerkende problemet. Det kommer til at koste mange penge men is√¶r rigtig lang tid f√łr jeg (m√•ske) har min egen hud tilbage igen. Muligvis med ar og permanent r√łdme. Jeg fortryder s√• inderligt den her behandling, som har haft en enormt negativ indvirkning p√• mit hum√łr og mit selvv√¶rd.

Jeg ville virkelig √łnske at jeg havde lavet ordentlig research p√•, hvor ekstremt besv√¶rligt og risikofyldt det er at f√• fjernet, n√•r det f√łrst g√•r galt. F√łrst bagefter fandt jeg ud af, hvor mange der fortryder permanent makeup og i v√¶rste fald f√łler at deres ansigt (og liv) er blevet √łdelagt. Ligemeget hvor dygtig en behandler er, kan de have d√•rlige dage (en professionel behandler ville bare have indr√łmmet dette og taget ansvaret p√• sig). Du er heller aldrig garanteret at behandleren har samme sk√łnheds ideal som dig. Permanente bryn er flotte p√• billeder – is√¶r dem klinikkerne v√¶lger – men selv hairstroke bryn kan se meget kunstige ud i virkeligheden, hvis man ikke har makeup p√•. Klinikken her valgte, snedigt nok, kun at bruge billedet af mit ene bryn p√• deres instagram side. :/

Er virkelig √łv over hele den her oplevelse. Kunne godt bruge at h√łre fra nogen, der har v√¶ret igennem det samme.

BFO, Alaris Hamlet, Bo J√łnsson, 6. maj 2019
    BFO forunders√łgelse, Alaris Hamlet Parken, 25. april 2019
    BFO forunders√łgelse, Citadel, 23. april 2019
    Næseoperation Louisa Grymer, januar 2011
    • Dette emne blev √¶ndret 2 √•r, 8 m√•neder af Avatar of kitkat kitkat.
    • Dette emne blev √¶ndret 2 √•r, 8 m√•neder af Avatar of kitkat kitkat.
    0
    1
    Feb 2018

Hej,

Kan se dit opslag er ved at v√¶re gammelt, men h√•ber du fandt l√łsningen og fik fjernet dit ‚Äúgamle‚ÄĚ bryn.

Jeg sidder pt i pr√¶cis samme situation, hvor jeg fik lavet powderbrows hos en √•benbart knap s√• dygtig behandler. Hun vejledte ogs√• mig til at fjerne halvdelen af mit h√łjre bryn, for at lave det nye noget h√łjere. Stolede desv√¶rre p√• hende og sidder nu med resterne af et bryn, som sidder langt over mit naturlige. Derfor kan jeg ikke ‚Äúbare‚ÄĚ f√• falmet farven s√• en ny kan lave ovenp√•, men er n√łd til helt og f√• det v√¶k, og det ser bare ud til det ikke kommer til at ske ūüôĀ Er virkelig virkelig ked af det! Har nu v√¶ret til 2 laserbehandlinger, som ogs√• siger det bliver en meget lang process, uden garanti for det helt kan fjernes.

Hvad endte resultatet med for dig?

• Dette svar blev √¶ndret 1 √•r, 2 m√•neder af Avatar of rikkemolly Rikkemolly.
    1
    39
    19. April

Hej Rikke,

Beklager det sene svar, jeg har ikke v√¶ret s√• aktiv herinde! Vil lige f√łlge op alligevel.

Mit endte¬†s√• godt¬†som det kunne- efter de to saltvandsbehandlinger ventede jeg mange mdr.¬†p√• at r√łdmen skulle falme, og det er 90% v√¶k nu. Jeg har stadig ingen bryn (endnu mindre nu), s√• skal alligevel g√• med makeup hver dag, og det d√¶kker heldigvis. S√• jeg er rigtig glad!

Overvejer laser til det sidste af r√łdmen, men har ikke travlt.

Håber at du er kommet godt ud på den anden side! Hvordan gik det med laserbehandlingen?

BFO, Alaris Hamlet, Bo J√łnsson, 6. maj 2019
    BFO forunders√łgelse, Alaris Hamlet Parken, 25. april 2019
    BFO forunders√łgelse, Citadel, 23. april 2019
    Næseoperation Louisa Grymer, januar 2011

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-r√•dgiver, der ud fra dine s√¶rlige √łnsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har f√•et 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks st√łrste database af uafh√¶ngige klinikbed√łmmelser, indsamlet gennem mere end 10 √•r.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne p√• denne side er vejledende og m√• ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne p√• Mylooks.dk m√• aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet p√• denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilh√łrer Mylooks.dk. Indholdet m√• ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne p√• denne side m√• kun anvendes til privat brug.