Fora Brystoperation Forskel på brysterne 11 dage efter min bfoflag

0 visninger

15 svar

0
    9

Forskel på brysterne 11 dage efter min bfo

27. juli

Hej i skønne mennesker

jeg blev d 15.7.21 opereret ved Jes fra Aleris-Hamlet. Operationen gik super godt. Jeg fik 425ml lagt under brystmusklen. Jeg synes forløbet har været hårdt og ved godt vi skal ha tålmodighed. Men nu oplever jeg at mit Venstre bryst langsomt er ved at falde ned og på plads med den der højre lever helt sit eget liv. Det er stadig meget mere ømt og spændt og sidder højere oppe og syner også mindre end det Venstre? :-/

har i også oplevet det?
    jeg har talt med en sygeplejerske som ville vise billederne jeg har taget til Jes og så vil han vurdere om jeg skal komme derop. En tur på 200km😬

jeg har tid til kontrol fredag men det er vidst “bare” ved en sygeplejerske

p.s ved ikke hvorfor billederne vender forkert. Som i kan se er forskellen tydeligere i nogen vinkler:-/

Log ind for at se 3 billeder

1
    11
    27. juli

Hej,

Vil bare sige at jeg oplever omtrent det samme lige nu. Blev opereret den 21 og har været on/off i panik over mit højre bryst. Mit venstre har fra start opført sig pænt, hvorimod det højre, har haft sit eget liv. Jeg tror opskriften er tålmodighed. Ringede ind til Hamlet igår omkring det, og de sagde at det er helt normalt at brysterne ikke heler ens, fordi det er to forskellige bryster. Ofte er muskulaturen lidt forskellig, alt efter om man er højre eller venstrehåndet og den hånd man typisk bruger, har strammest muskulatur. Det kan betyde noget for forløbet efter. Derudover kan fe have bakset mere med det ene bryst end det andet under operationen.
    Men du er ikke alene og mit indtryk er at det er normalt.

0
    9
    27. juli

@Bella89 skrev:

Hej,

Vil bare sige at jeg oplever omtrent det samme lige nu. Blev opereret den 21 og har været on/off i panik over mit højre bryst. Mit venstre har fra start opført sig pænt, hvorimod det højre, har haft sit eget liv. Jeg tror opskriften er tålmodighed. Ringede ind til Hamlet igår omkring det, og de sagde at det er helt normalt at brysterne ikke heler ens, fordi det er to forskellige bryster. Ofte er muskulaturen lidt forskellig, alt efter om man er højre eller venstrehåndet og den hånd man typisk bruger, har strammest muskulatur. Det kan betyde noget for forløbet efter. Derudover kan fe have bakset mere med det ene bryst end det andet under operationen.
    Men du er ikke alene og mit indtryk er at det er normalt.

ja nu har Jes set mine billeder og haft ringet til mig. Han sagde det hele så super fint ud og at det var fuldstændig normalt og især det højre fordi jeg som du siger er højre håndet. Derfor er musklen mere belastet og derfor tager det længere tid. Han ville være mere overrasket over hvis de begge var faldet på plads allerede.
    jeg fortalte jeg havde tid til kontrol på fredag. Der mente han at jeg så ville få kompressions øvelser jeg skal lave et par gange om dagen samt skal jeg nok gå  med bryst stroppen en uge mere, hvorefter jeg så kan tage bh’en på 🙂

hvem blev du opereret ved og hvor meget fik du lagt ind?

1
    11
    27. juli

Ej hvor godt :)!
    Spændende med kompressionsøvelser. Håber det kan sætte processen hurtigere igang. Ved du hvorfor de gav dig en strap?

Jeg blev opereret af Bo Jønsson i Kbh og fik 325/350 ml ind under musklen. Er så ked af hvordan mit højre bryst ser ud lige nu, men tænker tålmodighed er vejen frem. Kan lige vedlægge et par eksempler – vinklen gør meget, men synes der er meget meget tydelig forskel😩.

Log ind for at se 2 billeder

0
    9
    27. juli

Det Ser flot ud synes jeg 🙂 virkelig pæne bryster… men ja dit højre arter sig lige som mit :-/ skide irriterende.. men tænker du kan være helt rolig 🙂 det skal nok blive flot. Det er jo kun en uge siden ved dig ik? Hvordan spændingsmæssigt så? Er det til at holde ud?
    for mig er det først nu at jeg ikke behøver smertestillende fast længere.

jamen Jes fortalte at fordi mit eget bryst var stramt forneden så frygtede man/ han at implantaterne ville “hoppe” op og derved komme til at sidde for højt. De holder dem nede og sørger for de blir dernede 🙂

1
    11
    30. juli

Hvor er du sød. Tak. Må indrømme at jeg har haft/har lidt bryst-blues de her dage. Synes de er aalt for store og håber de falder lidt i størrelse og form 😬🤞🏼. Men ja det er kun 9 dage siden idag, så der sker forhåbentlig en del med dem over det næste stykke tid.

Ift spændingen er det meget on/off. Om morgenen synes jeg de spænder helt vildt efter en nat på ryggen. Eller hvis jeg bruger armene lidt for meget (har to små børn, så det kan jeg hurtigt komme til – uden at løfte men mere til leg og småting). Men holder jeg mine arme i ro og bevæger mig lidt rundt, synes jeg det går rigtig godt med spændingen.
    Fedt at du ikke behøver smertestillende fast nu :)! Så går det den rigtige vej.

Hvordan går det med dit højre bryst idag?

0
    9
    30. juli

Jeg tænker du kan være helt rolig de skal nok falde en del 🙂

åårh ja nu er mine børn ikke helt små længere men alligevel synes jeg hurtigt mit højre bryst håber op :-/  og ja i dag 14 dage efter er det stadig det samme meeen det går dog langsomt den rigtige vej.

er faktisk lige kommet ud fra kontrol ved sygeplejersken. Hun kunne godt se det sad liiiidt længere oppe og var mere hævet men som hun sagde så ser de det rigtig ofte og det tager bare tid. Hun viste mig nogle kompressions øvelser hvor keg trykker øverst på implantatet. Dem skal jeg lave 4 gange om dagen og det skulle gerne få brystet til at falde længere ned 🙂

så fik jeg en støttende bh med og en nu bryststrop med som jeg skal gå med en uge mere 🙂

så alt i alt så det hele fint ud:-)

1
    11
    14. august

Hej 🙂 Hvordan går det idag med dit højre bryst?

0
    9
    15. august

@Bella89 skrev:

Hej 🙂 Hvordan går det idag med dit højre bryst?

hejsa☺️ Jamen nu er det jo 4 uger siden jeg blev opereret og mit højre bryst arter sig langsomt ligesom det Venstre.. det er stadig en lille smule mere hævet end det Venstre men det går fremad.. det falder langsomt længere ned og ser pænt ud 🙂 så er fortrøstningsfuld og tænker det nok skal komme..

Hvordan går det med dit?

Log ind for at se 1 billede

1
    11
    15. august

Det ser så flot ud! I mine øjne ser de identiske ud :)!

Åh. Jamen. Bob Bob. Formen er blevet bedre på min højre og er også fortrøstningsfuld ift det. Men. Jeg synes ikke at det bliver bedre ift hvordan de er mast sammen og jeg er virkelig bange for at jeg har fået for store implantater ind ift min krop (og dét look jeg gik efter). Så har tænkt mig at ringe derind imorgen og høre om det virkelig er realistisk at mine bryster vil skille sig ad, eller om jeg bare er uheldig ift kavalergang – for så er det lige før jeg vil have dem fjernet eller have mindre implantater ind (selvom jeg ikke orker en operation igen lige foreløbig) 😩.

Log ind for at se 1 billede

7
    47
    15. august

@Bella89 skrev:

Det ser så flot ud! I mine øjne ser de identiske ud :)!

Åh. Jamen. Bob Bob. Formen er blevet bedre på min højre og er også fortrøstningsfuld ift det. Men. Jeg synes ikke at det bliver bedre ift hvordan de er mast sammen og jeg er virkelig bange for at jeg har fået for store implantater ind ift min krop (og dét look jeg gik efter). Så har tænkt mig at ringe derind imorgen og høre om det virkelig er realistisk at mine bryster vil skille sig ad, eller om jeg bare er uheldig ift kavalergang – for så er det lige før jeg vil have dem fjernet eller have mindre implantater ind (selvom jeg ikke orker en operation igen lige foreløbig) 😩.

Hvordan så din kavalergang ud førhen? Min kirurg sagde nemlig til mig, at bredden på kavalergangen er bestemt fra naturens side, og det kan man ikke ændre på.

Jeg ved så ikke om størrelsen på implantaterne har betydning på hvor meget den naturlige kavalergang fremhæves/ikke fremhæves? Så god idé lige at spørge en ekspert

Jeg kan fx godt se, at jeg førhen intet bryst havde, men kavalergangen var bred alligevel, og det er den også i dag efter 355 ml.

Al held og lykke med jeres fremgang og rejse. Jeg håber virkelige I får det resultat I ønsker jer.

FU: 20/4-21, Amalieklinikken
    BFO: 26/5-21, Amalieklinikken, mentor dråbeformede, 355 ml medium profile
    Før: 75A
    Nu:80B/75C
    1
    11
    15. august

Den så sådan her ud:

Havde nærmest ikke nogle bryster før, så det er svært at sige hvordan min kavalergang ville have været med naturligt større bryster. Men har bare aldrig set resultater som mit før, når jeg kigger på før/efter billeder på nettet. Så havde ikke forestillet mig at de ville kunne sidde mast sammen på den måde. Jeg bad også om et så naturligt resultatet som muligt, og det mener jeg ikke er bryster der sidder SÅ tæt.

Derudover. De sad slet ikke så tæt lige efter operationen. Der var der faktisk et mellemrum. Men det er så som dagene forsvundet 🙁

Log ind for at se 2 billeder

7
    47
    15. august

@Bella89 skrev:

Den så sådan her ud:

Havde nærmest ikke nogle bryster før, så det er svært at sige hvordan min kavalergang ville have været med naturligt større bryster. Men har bare aldrig set resultater som mit før, når jeg kigger på før/efter billeder på nettet. Så havde ikke forestillet mig at de ville kunne sidde mast sammen på den måde. Jeg bad også om et så naturligt resultatet som muligt, og det mener jeg ikke er bryster der sidder SÅ tæt.

Derudover. De sad slet ikke så tæt lige efter operationen. Der var der faktisk et mellemrum. Men det er så som dagene forsvundet 🙁

Umiddelbart ville jeg sige, at det ser ud som om du fra naturens side har en smal kavalergang, hvis du prøver at tegne linjerne op, og der er også en smal kavalergang på billedet umiddelbart efter operationen.

<span style=”text-decoration: underline;”>Men men men</span>, når det så er sagt, jeg giver dig helt ret i, at det er mærkeligt, at de er rykket tættere på hinanden og de nu sidder  tæt. Det kan jeg ikke forestille mig er meningen, så måske de er placeret for tæt på hinanden?

Jeg har heller ikke set billeder af nogen, der har haft et resultat hvor de sidder helt så tæt, så jeg kan sagtens forstå du lige stiller spørgsmålstegn ved det og måske ikke er helt tryg ved det.

1
    11
    19. august

Hej igen

Skal desværre reopereres, da de rigtig nok sidder for tæt. En forklaring er at støttebh’en jeg har haft på har været alt alt for stram og derfor skubbet brysterne sammen. Kapslen/hinden jeg har dannet, er du så “fast” at man ikke bare lige kan rykke rundt på det, så kirurgen skal ind og have udvidet lommen i siderne, så der er plads til at de kan komme mere ud i siderne. SUK! 😩

7
    47
    19. august

@Bella89 skrev:

Hej igen

Skal desværre reopereres, da de rigtig nok sidder for tæt. En forklaring er at støttebh’en jeg har haft på har været alt alt for stram og derfor skubbet brysterne sammen. Kapslen/hinden jeg har dannet, er du så “fast” at man ikke bare lige kan rykke rundt på det, så kirurgen skal ind og have udvidet lommen i siderne, så der er plads til at de kan komme mere ud i siderne. SUK! 😩

ÅH! Det vidste jeg slet ikke kunne være en konsekvens af støttebh’en. Godt du har fået bekræftet, at du har ret, men samtidigt øv! Vi krydser fingre for at re-operationen hjælper, men nøj man ikke lige har lyst til at gennemgå det igen. Jeg kan ikke lige huske hvordan dit forløb var, men forhåbentlig får du ikke for mange gener i dagene efter.

0
    9
    19. august

@Bella89 skrev:

Hej igen

åårh nej dog sødeste det er jeg godt nok ked af at høre😢 det må være rigtig øv for dig at skulle igennem…  men r det så kirurgen der har givet dig en for lille støttebh? 😳 vidste slet ikke de kunne skubbes så meget😬

altså mine er næsten ens.. den Venstre er stadig større end den højre../ men for pokker den højre blir bare ved med at være spændt bare jeg laver det mindste😏

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.