Fora Anden plastikkirurgi og kosmetisk behandling Intimkirurgi Før og Efter (Reduktion af Skamlæber)flag

88k visninger

25 svar

1
    5

Før og Efter (Reduktion af Skamlæber)

Mar 2013

Hej piger & kvinder.
    Jeg vil gerne dele ud af min(e) billeder/erfaring/oplevelse af min operation af indre skamlæber. Jeg blev opereret for 3 dage siden .
    Jeg synes selv der manglede mere info omkring operationen inden jeg fik det foretaget, så håber jeg kan hjælpe.

Vil ihvertfald besvare de spørgsmål i nu engang måtte have :)
    I kan se billeder inde på min hjemmeside:
    http://www.bricksite.com/reduktionskamlaeber

Min historie

Jeg er en kvinde på snart 26 år.
    Jeg har i rigtig mange år, været plaget af mine skamlæber, både fysisk og psykisk.
    De generede mig rigtig meget under sex og når jeg cyklede. Derudover har jeg altid følt det vældig mandligt med en “bule” der stak ud i trusserne.
    Samtidig er det os hårdt når ens omgangskreds: venner, veninder & kærester, snakker om hvor ucharmerende og ulækkert det er med hænge skamlæber (gardiner) – som det åbenbart bliver kaldt. Så der er en hel del ting der fik mig til at foretage denne operation som jeg iøvrigt fik foretaget d.1 marts 2013 (for 2 dag siden)

Da jeg var færdig fik jeg bind og isklump i trusserne + jeg fik ekstra isklump med hjem, så jeg skiftevis kunne have den ene i trusserne og den anden på frys. Derefter kunne jeg ellers gå hjem lige bagefter. Jeg tog bus og tog hele vejen hjem til kbh, ikke noget problem.
    Om aftenen samme dag som jeg blev opereret begyndte det at svide en hel del når jeg puttede ny isklump i trusserne, tror simpelthen det blev for koldt. Så et godt råd pas på med at ligge isen direkte på skamlæberne.
    Nu er det så 3 dage siden operationen og jeg er overrasket over at det slet ikke gør ondt, hverken når jeg tisser, bader eller går. Jeg lå meget ned den første dag, men dagene efter har jeg allerede gået meget mere rundt. Jeg er stadig lidt hævet og blå og der siver kun meget lidt blod, men ingen smerter :)

Fisken872013-03-04 10:50:58

2
    78
    Mar 2013

Hej Fisken87

Hvor er det flot og modigt af di, at fortælle om, og vise billeder af, dit indgreb %3cmile
    Jeg er sikker på at der er andre der kan få glæde af det %3cmile

Mange gange held og lykke med det

FU 27.02.13, Teres Aalborg ved Christian Jordening Selmer
    BFO 25.06.13, Teres Aalborg ved Christian Jordening Selmer

500 HP, runde eurosillicone
    172cm, 75kg

2
    0
    Mar 2013

Synes også det er super, du fortæller din historie. Og synes også resultatet er blevet rigtig godt, hurtigt du er ovenpå igen 🙂

0
    55
    Mar 2013

Uhhhhh!!! Det ser altså bare SÅ ømt ud. Pyha.

Men derudover ser det ud, som om resultatet bliver rigtig flot. Der er allerede sket meget.

0
    55
    Mar 2013

Forresten…

Hvordan kan det være, at du valgte et privathospital og ikke at få det ordnet i offentligt regi?

Jeg overvejer samme behandling, men vil gå igennem det offentlige… Hvis de selvfølgelig vil godkende det.

Hvad sagde lægen om dit udgangspunkt?
    Følte du, at du skulle argumentere for operationen?

1
    5
    Mar 2013

Tak for de søde ord Lily :)
    -Håber ihvertfald det ville hjælpe andre piger 🙂

1
    5
    Mar 2013

Svar til Miliah

Vil give dig ret i at det ser ud til at være ømt, det er selvfølgelig ikke behagelig at sidde normalt ned, men ellers er det ikke noget problem 🙂 Igår & idag har hævelsen allerede lagt sig en hel del, da jeg igen er begyndt at ligge isklump i trusserne 🙂

Jeg valgte privathospital af de grunde at jeg var pinlig over at skulle kontakte min egen læge, for ved jeg ville føle jeg skulle forsvare mig selv og sidde og argumentere for det (og orkede simpelthen ikke tage den kamp op). For som jeg har læst rundt omkring på nettet plus i aviser har de strammet op omkring reglerne for at få det lavet igennem det offentlige fordi der er et stigende antal kvinder der får det lavet.

Derudover har jeg rigtig dårlig erfaring med operation på offentlige hospitaler. Har selv dårlig erfaring med det og min søster har også haft dårligt oplevelse.
    Jeg følte det meget mere sikkert at vælge et privathospital.
    Man betaler selv for det, så jeg vidste de skulle gøre det så pænt som muligt.
    Jeg vidste også jeg kunne komme til med det samme på et privathospital og undgå den laaange ventetid :)

-Det er mange penge, men følte mig meget mere rolig og sikker i at få det gjort på et privathospital. Men det er jo en smagssag :)

-Du spørger bare endelig, hvis der er mere du gerne vil vide 🙂

1
    5
    Mar 2013

Ps.
    Jeg skulle ikke argumentere noget overfor lægen på privathospitalet.
    Han skulle bare høre grunden til jeg ville have det lavet, og jeg fortalte ham at det var et problem når jeg havde samleje med en fyr. Han sagde fint og at det bare var det han skulle vide 🙂

0
    55
    Mar 2013

Tak for svar

Jeg tænker også på det økonomiske aspekt i at få det gjort ved det offentlige.
    Personligt vil jeg bare af med generne – så må det se ud, som det vil 😉

Jeg er også meget ved at skulle tale med lægen. Dog forventer jeg ikke de store problemer ift henvisning. Hvis jeg sørger for at cykle en lille tur inden, vil lægen ved selvsyn kunne se små sår.

Får jeg mig endelig taget sammen, og kan jeg ikke få henvisningen, vil jeg dog også selv betale.

Lige et sidste spørgsmål:

Har de reduceret huden over klitoris også?
    Jeg har læst, at de ikke rører den del – og så vil en operation ved mig være til ingen verdens nytte :-/

1
    5
    Mar 2013

Ja det kan jeg godt forstå :)

Hmm, det spørgsmål er jeg ikke sikker på jeg kan svare helt rigtigt på.
    Jeg tror ikke de skærer hud væk omkring klitoris, da risikoen for nedsættelse at følelse er for stor. De har ihvertfald ikke skåret mig i skamlæben deroppe.

Men er somsagt ikke helt sikker, kommer nok også an på hvilken læge man spørger?

0
    55
    Mar 2013

Du har sikkert ret. Det er også, hvad jeg kan læse mig frem til.
    Så må jeg håbe, at jeg sammen med lægerne til den tid kan finde frem til en anden løsning.

Og tak for svar endnu en gang Miliah2013-03-06 19:34:49

0
    1
    May 2013

Hej 🙂
    Jeg er super glad for, at du vil dele din historie med os andre – det er til meget hjælp.

Jeg har besøgt dit site, og kan forholde mig 100% til det du skriver! Jeg så ud helt på samme måde som dig, og fik foretaget operationen af samme grunde – inkl. lidt flere. Jeg prøvede at skrive i din gæstebog nogle dage inden jeg selv skulle opereres, for at få svar på nogle usikkerheder, men gjorde det vist forkert..

Jeg er 19 år og blev opereret d. 11 april på Sydvestjysk Sygehus, Esbjerg – efter 1 års strabadser! Mine kønslæber hang 5,5 mm “udenfor”, og jeg gik derfor til min praktiserende læge, og blev henvist til Herning Sygehus. Dér fik jeg afslag, men gav ikke op. Jeg ringede og mailede efterfølgende rundt til ALLE privathospitaler, også Hunderup, for at høre mulighederne. Til sidst endte det med Aleris i Esbjerg, hvor jeg kom til forundersøgelse. Lægen dér, var “lamslået” over, at Herning Sygehus havde afslået en operation. Han ville med glæde operere mig, men tilbød mig en operation på Sydvestjysk Sygehus, for min egen økonomis skyld (selvom jeg allerede havde taget lån). Efter meget overtalen på Sydvestjysk Sygehus, blev jeg, efter 1 år, godkendt til operation.

Måske vil nogen mene, det at få intimkirugi som 19-årig er voldsomt nok, men jeg håber at du/i kan følge mig, da vi er “i samme båd”. Måske vil nogen også finde det urimeligt, at jeg har fået indgrebet gratis, men man skal bare kæmpe sin sag.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om dit endelige resultat, fysiske formåen og tilfredshed efter din operation – og tillykke med den!! 😀

0
    1
    May 2013

Hej Fisken87

Rigtig sejt at du deler det, så alle os der usikre, kan blive bedre oplyst og mere trygge.

Jeg har selv overvejet reduktionen det sidste års tid – halvandet, men er som så mange andre blevet frarådet det af min egen læge og af gynækologisk afdeling i Aalborg. Deres mening var at risikoen for kraftig og øm arvæv efter en reduktion var stor. At det ville kunne ødelægge mit sexliv fremover, og om det var en chance jeg turde tage. Jeg ved ikke hvor stor deres erfaring med området er, men det fik mig da til at overveje det kraftigt. Men jeg føler mig stadig gerneret, og det fylder mere og mere, om jeg skal gøre det eller ej. Jeg havde brug for mere viden, end bare deres feministiske holdninger og at jeg bare var pylleret.

Så jeg søgte på det, og så din side, hvilket jeg er meget glad for. Min årsag til at få en reduktion, er den samme som din og andre.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan det går nu, nu hvor det næsten er halvanden måned siden operationen? Og hvordan ser det ud?

Mvh Elle11 :)

2
    31
    Aug 2013

Skulle du til en forsamtale inden operation eller kunne du bare bestille tid?

Og tak for åbenhed omkring operationen.

6
    0
    Aug 2013

Super fedt at du deler din historie, tror der er mange der er lidt tabu omkring et så intimt emne.

Resultatet ser SÅ flot ud, det var godt du ikke bakkede ud :)

Stort tillykke herfra 🙂

21
    140
    Aug 2013

Fedt at du deler din historie og kæmpe tillykke med det fine resultat 🙂

Knus fra Chica 🙂

FU. Peter Cosmo 30/5-2013
    BFO. Peter Cosmo 14/8-2013
    Perthese 445 ml under muskel, ultra high profil 🙂
    Bh str. før 75 A - Bh str. nu 65 G
    2
    8
    Aug 2013

Hvor er du bare mega sej:) SÅ godt gået at du er åben omkring det og deler din historie – og på sådan en god og ærlig måde. RESPEKT.

Tillykke med det flotte resultat og pøj-pøj med de nye ‘nedre fortrin’..;)

0
    55
    Sep 2013

Hej

Efter mange års forsøg på at samle mod, fik jeg endelig vurderer min mulighed for en reduktion af skamlæberne.
    Jeg blev meget ulykkelig og chokeret, da jeg fik afslag.
    Flere gange har jeg efterspurgt en lægefaglig begrundelse, men det er ikke kommet nærmere end “Jeg har besluttet, at jeg ikke vil operere”.

Det hæmmer mig meget, og jeg har mange smerter pga dem (de er fire cm).
    Jeg er derfor nødt til at få det gjort privat – jeg holder mig tilbage fra mange ting pga det.

Men hvor fjernede de overflødig hud?
    Jeg kan læse, at de ikke vil fjerne hud over klitoris, men der har jeg en del.
    Og hvad med klitoris – blev den blottet mere eller mindre af operationen?

Jeg har aldrig lige været så tæt på andre kvinders kønsorganer, men jeg tror, at min klitoris ligger lidt mere “yderligt”, så der ikke kan fjernes meget hud der.

Under alle omstændigheder vil jeg opereres – det kan KUN blive bedre.

Hvornår kunne du cykle?
    Og hvad med almindelig træning?

1
    22
    Jan 2014

Hej, Jeg har også fået foretaget indgrebet. Men desværre fik jeg taget for meget. Så pas meget på. Det er ikke bare lige. Jeg har fået det gjort 2 gange og vil have det rettet op med 3 og forhåbentligt sidste gang.

1
    12
    Jan 2014

Hvor er det fedt gjort.

Resultatet er blevet så fint.

Sidder selv med det og vil sååå gerne have fjernet mit overskydende. Jeg kæmper med det offentlige lige nu og sidder på venteliste, men har ikke hørt noget længe, så håbet er snart løbet, med at få det fra det offentlige. Jeg har været hos 5 forskellige læger og 3 forskellige hospitaler og de har sagt de synes jeg er for ung (21) de siger der er for store risikoer til at de vil gøre det. Også selvom jeg har forklaret dem at jeg altså ikke kan dyrke sex pga. de netop gør ondt nu, så for mig ville de ikke gøre nogen forskel. Jeg får små sår og det klør, jeg synes jeg har rigelig af grunde til at få det gjort offentligt. 21 år og har ikke dyrket sex i over 2 år. Jeg synes det er deprimerende.

Jeg vil klart anbefale at folk gør som du, får sparet de penge sammen og får det gjort privat, jeg er i gang med at spare sammen, for jeg tvivler på det offentlige vil hjælpe mig i denne sag og er træt af at kæmpe..

HCA privathospital - 25/4 2014 - Jens Pilegaard - Reduktion af skamlæber.
    HCA privathospital - 25/4 2014 - Jens Pilegaard - Sammensyning af stretched øre.
Side 1 2

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.