Fora Brystoperation Brystreduktion og psykiske mén…flag

0 visninger

6 svar

0
    7

Brystreduktion og psykiske mén...

21. marts

Hej,
    For to år siden blev jeg afvist af det offentlige mhp brystreduktion, da de kun kunne fjerne hhv 300 og 350 gr på hver side. Dog er jeg nu blevet rådet til at forsøge igen, selvom jeg mangler de resterende gram.

Jeg kæmper til dagligt med smerter i nakke, ryg og skuldre, og skal altid ned at ligge i 2-3 timer efter en dag på arbejde (rengøring).

Derudover kæmper jeg med social angst, hvilket i stor grad eksisterer på grund af mine bryster. Jeg er blevet gjort nar af i de små klasser, fordi jeg som 10-årig brugte b/c skål, og derfor skulle gå med BH før alle andre. Jeg får tit klamme kommentarer om mine bryster, og gemmer mig væk i store trøjer, fordi jeg føler mig så utiltrækkende og flov, men alligevel bliver jeg stirret på (det er ikke nemt at gemme en 70K skål væk under en trøje).

På et mere personligt niveau har jeg ikke lyst til sex, eller være nøgen foran mænd. Det er tit sket at jeg får tilløb til panikanfald hvis jeg ikke har BH på, og jeg bliver kigget på.

Så, mit spørgsmål lyder: Har i oplevet, eller kender i nogen der har oplevet, at få en brystreduktion betalt gennem det offentlige baseret på psykiske mén?

0
    1
    1. april

Jeg har lige fået brystreduktion via det offentlige, og de kunne “kun” fjerne 300 g på hver side.

Er 160 høj, normalvægtig og brugte 75 H.

Har haft samme fysiske problemer som du beskriver.

Til mig sagde de, at de godt kan godkende det selvom de ikke kan tage 4-500 g, hvis brysterne bare er store nok ift resten af ens krop.

Måske var det værd at få en anden læges syn på sagen..

0
    7
    5. april

Hej Misspoulsen,

Tusind tak for svar! Det er en trøst at vide, at de gerne ser bort fra de 400-500 gram. Jeg er simpelthen nået dertil, hvor de gerne må fjerne den fuldstændigt hvis de gram er så vigtige. Din erfaring er absolut noget jeg vil have in mente! 😊 Jeg er blevet henvist til forundersøgelse igen den 21 april, så krydser alt hvad der krydses kan!

0
    7
    21. oktober

Hejsa, ved godt tråden er lidt gammel, men tænker da absolut at hvis du er så generet af dine bryster, og har smerter, så burde du kunne få det igennem det offentlige. Jeg ville gå til en anden læge og få deres mening. Min læge var heldigvis sød og forstående og gav mig en henvisning med det samme. Jeg havde ikke for store bryster, men meget meget forskellige, med nærmest ingenting på venstre side og et noget tuburøst bryst på højre, så fik løft på højre og lille implantat på venstre ude på AUH og de gjorde det rigtig flot😊

Håber du har fået lov til at få det🍁

0
    7
    21. oktober

Hej Lillen,

Tusind tak for at du deler dine erfaringer! Jeg blev godkendt i denne omgang, og fik 2 juni fjernet hhv 255 og 313 gram – og jeg har aldrig været gladere! Mit liv har været helt anderledes siden operationen, og der går ikke en dag, hvor jeg ikke er taknemmelig op over begge ører 🙏

Minimumsreglen om 400-500 gram bør virkelig tages op til diskussion. Der er så mange der lider på grund af bryster, som de ikke selv har bedt om (kirurgen sagde første gang at hun sagtens kunne forstå at jeg havde ondt, fordi de hang så meget, men blev alligevel afvist på grund af den minimumsregel). Det er så rart at høre at der findes kirurger, som lytter og viser forståelse for den daglige kamp, som kan følge med bryster – både psykisk og fysisk 🙏

0
    2
    22. november

Hej  Misspoulsen og Lillen,

Jeg står i samme situation som i gjorde, med bryster der ikke opfylder minimums kravet for reduktion. Jeg har flere gange kontaktet min læge, som ikke ville henvise mig til offentlig hjælp til reduktion af mine bryster. Jeg har i længere tid døjet med smerter fra nakken, fordi jeg føler at mine bryster trækker min overkrop ned. I stedet for en henvisning til offentlig hjælp af brystreduktion, er jeg over flere omgange blevet henvist til fysioterapi, som bestemt har hjulpet på smerten, men ikke på det kontinuerlige problem.

https://stopsmerten.nu/ har været min fortrukne sted for messagebehandling af nakken, men jeg ville bare sådan ønske, at jeg kunne få den længe ønskede operation. Det er bare ikke penge jeg har mulig for selv at ligge hos en plastikkirurg

Men det er så dejligt at høre, at det er lykkedes for jer to, og at I er glade for jeres resultat! Ønsker jer alt godt i fremtiden!

Knus Stine

0
    7
    22. november

Hej Stine,

Hvor er jeg ked af at høre, at din læge ikke vil henvise dig. Fysioterapi er jo netop fint, men det løser ikke problemet med nakken, og de evt. dybe furer, man får i skuldrene senere hen.

Jeg vil råde dig til at tage til lægen igen, og denne gang insistere. Det ‘gode’ i din situation er, at det er plastikkirurgen der bestemmer om du kan få operationen. Din egen læge har intet at skulle have sagt i den sammenhæng – de har INGEN indflydelse på beslutningen overhovedet, da det KUN  er plastikkirurgen der kan afgøre det. Hvis du har de formelle krav i orden (bliver max 25, ikke-ryger, daglige smerter på grund af brysterne), så skal du absolut prøve igen, tænker jeg. Det er det værd!

Jeg håber det bedste for dig – jeg blev nemlig afvist af plastikkirurgen i første omgang, men anden gang blev jeg godkendt 🙏

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.