Fora Brystoperation Bristet Silikone implantatflag

2.5k visninger

27 svar

1
    95

Bristet Silikone implantat

Mar 2015

Hej Piger.

Jeg har skrevet herinde før. Har fået en BFO 1/11.11. Og 17/12.15 fik jeg desværre påvist bristet implantat.
    Det er skiftet med en MR viser fortsat frit silikone i brysthulen samt i mine lymfeknuder i hele min hø. armhule.
    Jeg skal tale med kirurgen om det frie silikone gør “noget”.. Hvilket jeg gerne ville have noget litteratur til at gøre mig klog på. Dette er ikke muligt.
    Derfor spørger jeg om der er nogen herinde, der har hørt eller har erfaring med komplikationer til bristet implantat og frit silikone.
    (Der er desværre tale om et nyt skærefast Eurosilikone bryst implantat, der ikke burde kunne sive ud af kapslen, men det er altså det der er sket her)
    VH Overvejer..

BFO 1. Nov 2011. HCA ved Dorte Gad.
    350 ml. Ven. 325 ml. Hø¸. High profil.
    1
    95
    Mar 2015

UPS.. Ikke 2015 men 17/12.14. Altså 3 år efter BFO

107
    862
    Mar 2015

Kan du ikke ringe til en anden klinik eller din læge og rådføre dig?

1
    95
    Mar 2015

Hejsa,
    Min egen læge ved ikke noget. Så jeg skal selv snakke med kirurgen, som tidl. sagde han sagtens kunne suge det silikone ud, men det ligger der stadig viser MR-scanningen. Og jeg kan ikke finde ud af om jeg skal bede om en henvisning til OUH, hvis der alligevel ikke skal gøres noget.
    Man kan bare ikke spørge dem, uden en henvisning og hele trædemøllen igen. Hvilket jeg ikke orker, hvis der ikke skal / bør renses mere op.
    Jeg vil bare så gerne kende komplikationerne til ikke at foretage mig mere.. Altså hvad vil der ske på sigt, hvis jeg ikke får fjernet det frie silikone? Og hvad med de lymfeknuder??

107
    862
    Mar 2015

Der er jo en grund til at implantater er blevet lavet skærefaste, fremfor før i tiden, hvor det var flydende silikone, så umiddelbart vil jeg mene, at du skal have det silikone der er røget ud i kroppen fjernet.

31
    220
    Mar 2015

Øv en træls situation.
    Jeg har googlet lidt, og det er ikke megen info man kan finde, som du siger, men det lader til at det ikke gør noget at silikonen har spredt sig til lymfe og brysthule. Det er det, der står de fleste steder. Jeg synes dog det virker en smule underligt.
    Mht. at fjerne det fra brysthulen, så tror jeg godt at det kan lade sig gøre, men jeg er en del mere skeptisk for om man kan fjerne det fra lymfeknuderne, som er enormt små, og praktisk talt umulige at skelne fra det væv de ligger i.

Hvis MR-scanningen stadig viser at der er silikone i brysthulen, så skal kirurgen fjerne det helt, hvis vedkommende har sagt at han/hun kunne det. Som sagt tror jeg ikke han/hun kan fjerne det fra lymfesystemet.
    Jeg havde nok forsøgt at skrive til producenten af implantatet, og taget en snak med egen læge, selvom de praktiserende oftest ikke ved så meget om brystoperationer, men det er da et forsøg værd.
    Rigtig meget held og lykke.

23 år, 173cm 63kg
    1. BFO 5. januar 2014, af Marcus Gerlee, Helsingborg
    300ml runde mentor medium plus profil coh.1 UM
    BH: Fra 65C til 65F
    16
    157
    Mar 2015

Jeg har hørt at silikone er rigtig dårlig for kroppen og ud fra hvad jeg selv har læst over nettet.
    og derfor valgte jeg skærefaste for at være på den sikre side men øv at der er gået hul, nu bliver jeg da nervøs over mine egne..
    men held og lykke med forløbet hvad du nu finder ud af. 🙂

men prøv google og søg dig frem det plejer at være min gode ven nogle gange :=)

170 - 51- før 65a lille b efter : 65F
    12/02-2015 BFO Citadell hos cosmo
    venstre bryst 350ml HP højre bryst 390 ml UHP
    243
    1.5k
    Mar 2015

Jamen det skal da renses ud! Det kan der da ikke herske nogen tvivl om. Jeg synes faktisk, at du skal indberette det her til Patientklagenævnet og til Sundhedsstyrelsen både for der kan blive taget ordentligt hånd om dig, men også for andre i din situations skyld.

Der må være noget galt med de Eurosilicone implantater, siden de lækker, og det lyder jo ikke til at de er “skærefaste” ( som det bliver demonstreret, med den sikkerhed det skulle give ved ruptur) når det kan gå i dit lymfesystem. Har efterhånden læst om flere tilfælde nu herinde, med Eurosilicone der er lækket efter få år. Det tyder jo på, at det ikke er et sikkert produkt.

FU. d.16.4 2012 Citadell v. Jörg.
    250 ml fra naturens side.
    Bfo d.12.12 2012 Citadell v. Jörg. 610 ml.Natrelle uhp.coh 2 Under musklen.
    Bfo d.10.12.2013.Citadell v. Jörg. 800 ml Mentor hp. coh 1 Under musklen.
    Fra 75 C til 75 H.
    FU. d.11.03. 2015 v. Aksel Grøntved H.C.Andersen Klinikken.
    FU. d 21.03. 2016 v. Aksel Grøntved H.C Andersen Klinikken.
    Leder efter den rigtige danske næsekirurg.
    35
    148
    Mar 2015

Jeg har også et euro implantat der er lækket og kroppen har så dannet kapsel og bedst som jeg troede det var noget jeg kunne overleve her i ventetiden så er det gået grassat! Kapslen rundt om er indenfor en uge blevet helt hård, øm og jeg er faktisk i kæmpe krise.

Mit læk kom så bare efter 12 år og jeg fornemmede noget forkert og kom til ultralydsscanning hvor det blev konstateret. Jeg tror nemlig ikke jeg havde dannet kapsel hvis det ikke er kroppens reaktion på det. Jeg har iøvrigt også konstateret hævede lymfekirtler!!

Jeg talte med euro silicone og de ville naturligvis give de nye implantater gratis, men efter første Fu har jeg så valgt at lade være. Jeg skal til fu igen nyt sted her 19/3 og håber på de vil give mig en OP med kapsel forsikring og mentor implantater. Det andet sted ville ikke give mig kapselforsikring da jeg havde det nu!!

Dine er bare ikke så gamle og helt klart noget jeg ville forsøge at få ordnet gratis hos dem der har lavet det, for du skal ikke gå rundt med silicone frit i kroppen.  Held og lykke og håber det vil gå godt

BFO 19/6-2003 Flemming Lauridsen Cosmeticon 500 ml
    FU 25/2-2015 Nygart Jesper Trillingsgaard (Vurderede mit syge bryst helt forkert og var ikke proff. nok ift. hvorvidt kapsel eller væske i bryst)
    FU 19/3-2015 Amalieklinikken JJE (Det rigtige valg, og kæmpe hjælp )
    Implantater fjernet 28/4 2015 på Riget
    FU uden implantater 21/9-2015 Amalieklinikken JJE
    BFO Amalieklinikken 8/10-2015 JJE
    243
    1.5k
    Mar 2015

Hold nu op ! 😕 sikke en omgang!

Hvilken cohessitivitet er dine implantater ? hævede lymfekirtler er bestemt ikke godt :(, det tyder jo på at dit immunsystem er påvirket. Nu skal man jo ikke male fanden på væggen, og sige at det er fordi silikonen migrerer, det er ikke sikkert, det kan bare være pga. kapslen. Men når de skal skiftes, så ville jeg, hvis det var mig, vælge coh. 2 (enten i Mentor eller Allergan, der jo er FDA-godkendte), Allergan er lige det hårdere, men der er ekstra lag omkring implantatet for at sikre mod ruptur, og ikke stille mig tilfreds med ikke at få en kapselforsikring, det er jo for søren da ikke din skyld, det her er sket, og så sikre at det er en kirurg, der er erfaren i at fjerne kapsel og udrense silikone ved ruptur. Ikke noget hu-hej!.

Fra 75 C til 75 H.
    35
    148
    Mar 2015

colorado, tak ;kys: mine er nu coh 1, jeg fik ikke præsenteret andre dengang i tidernes morgen. Jeg har valgt coh 2 og mentor.

Jeg blev også chokket over det med kapsel, for det er ikke min skyld og det er utrolig sjældent det opstår efter så mange år. Det var hos Nygart. Jeg skal også til FU hos JJE og har talt med en anden med samme isssue og hun blev behandlet så godt der og alt blev godt.  PT, kan jeg nærmest ikke holde noget ud, mit bryst er kæmpe og jeg har det af H til:(

FU 25/2-2015 Nygart Jesper Trillingsgaard (Vurderede mit syge bryst helt forkert og var ikke proff. nok ift. hvorvidt kapsel eller væske i bryst)
    243
    1.5k
    Mar 2015

Så lidt :kys: Det lyder som en god beslutning. Jeg har nu også coh 1 pt., men hvad ved man ? for søren da!

Det forstår jeg dælme godt, det er jo noget der kommer meget hurtigt som en immun-reaktion inden for den første tid, ikke noget der kommer så sent. Så self. er det en reaktion på rupturen, og ikke fordi du er jeg kan ikke tænke på 100 % dansk lige nu “prone to it”. Derfor skal du jo også have en kapselforsikring på lige vilkår som alle andre, andet ville ikke give mening. Men ja Nygart. Håber det går rigtig godt hos JJE!

Hvor er det forfærdeligt, at høre, det er så slemt pt., håber du snart kan finde det rigtige sted og blive opereret, det er jo helt uholdbart. Men rigtig godt at høre at JJE har erfaring med at fikse det. Krydser for det løser sig snart :ae:.

Fra 75 C til 75 H.
    1
    95
    Mar 2015

Tak for jeres svar. Dejligt at kunne dele denne oplevelse.

Jeg er re-opereret, og har fået det gratis. Så ikke noget at klage over de.
    Det der er mit problem er, at jeg blev MR-scannet efter udskiftning. Og det viste at jeg ikke var renset op i brysthulen. Jeg ved godt at mine lymfeknuder i armhulen, aldrig kan blive normale igen. man kan operere dem ud, der er store og ømme. Hvilket jeg ikke har besluttet om jeg vil.
    Jeg er mest bekymret om det der ligger i brysthulen. For hvad vil der ske med det over år?
    Det er jo migreret fra kapslen til brysthule og lymfeknuder.

Jeg har indberettet det til patientsikkerhedsnævnet. Du afventer min henvendelse efter samtale med kirurgen. Jeg har planer om at ringe til klinikken i morgen.

Jeg har udviklet urticaria /nellefeber på hele kroppen i går. Har været ved egen læge, der har sagt antihistamin, hvilket ikke har hjulpet trods dobbelt dosis.
    Er der nogen der ved, hvad frit silikone gør ved kroppen?
    Og hvem er der har skrevet om ruptur af Eurosilikone herinde?
    Nogen man kan dele erfaringer med?:-/

1
    95
    Mar 2015

Colorado..
    Har du været til FU ved Aksel Grøntved pga. BFO?
    Er han ikke øre/hæse/hals læge?

243
    1.5k
    Mar 2015

@overvejer skrev:

Colorado..
    Har du været til FU ved Aksel Grøntved pga. BFO?
    Er han ikke øre/hæse/hals læge?

Nej, jeg skal til ham i morgen vedr. næseop. (og jo, det er han, heldigvis :wink:).

Fra 75 C til 75 H.
    1
    95
    Mar 2015

Ha ha.. Så er jeg mere rolig.

Pøj pøj.. 😉

31
    220
    Mar 2015

Måske du kan bruge dette:
    http://www.realself.com/question/bodys-reaction-leaking-silicone-implant

23 år, 173cm 63kg
    1. BFO 5. januar 2014, af Marcus Gerlee, Helsingborg
    300ml runde mentor medium plus profil coh.1 UM
    BH: Fra 65C til 65F
    243
    1.5k
    Mar 2015

@emma2200 skrev:

Måske du kan bruge dette:

Uden at gå i detaljer, så tror jeg, at man skal forholde sig kildekritisk, mht. hvor man søger informationen.

Fra 75 C til 75 H.
    35
    148
    Mar 2015

@overvejer skrev:

<p>Tak for jeres svar. Dejligt at kunne dele denne oplevelse.</p>
    <p>Jeg er re-opereret, og har fået det gratis. Så ikke noget at klage over de.<br>
    Det der er mit problem er, at jeg blev MR-scannet efter udskiftning. Og det viste at jeg ikke var renset op i brysthulen. Jeg ved godt at mine lymfeknuder i armhulen, aldrig kan blive normale igen. man kan operere dem ud, der er store og ømme. Hvilket jeg ikke har besluttet om jeg vil.<br>
    Jeg er mest bekymret om det der ligger i brysthulen. For hvad vil der ske med det over år?<br>
    Det er jo migreret fra kapslen til brysthule og lymfeknuder.</p>
    <p>Jeg har indberettet det til patientsikkerhedsnævnet. Du afventer min henvendelse efter samtale med kirurgen. Jeg har planer om at ringe til klinikken i morgen.</p>
    <p>Jeg har udviklet urticaria /nellefeber på hele kroppen i går. Har været ved egen læge, der har sagt antihistamin, hvilket ikke har hjulpet trods dobbelt dosis.<br>
    Er der nogen der ved, hvad frit silikone gør ved kroppen?<br>
    Og hvem er der har skrevet om ruptur af Eurosilikone herinde?<br>
    Nogen man kan dele erfaringer med?:-/</p>
    <p> 
    </p>

bla mig, jeg står i det som skrevet længere oppe

35
    148
    Mar 2015

@Colorado skrev:

<p>Så lidt :kys: Det lyder som en god beslutning. Jeg har nu også coh 1 pt., men hvad ved man ? for søren da!</p>
    <p>Det forstår jeg dælme godt, det er jo noget der kommer meget hurtigt som en immun-reaktion inden for den første tid, ikke noget der kommer så sent. Så self. er det en reaktion på rupturen, og ikke fordi du er jeg kan ikke tænke på 100 % dansk lige nu “prone to it”. Derfor skal du jo også have en kapselforsikring på lige vilkår som alle andre, andet ville ikke give mening. Men ja Nygart. Håber det går rigtig godt hos JJE!</p>
    <p>Hvor er det forfærdeligt, at høre, det er så slemt pt., håber du snart kan finde det rigtige sted og blive opereret, det er jo helt uholdbart. Men rigtig godt at høre at JJE har erfaring med at fikse det. Krydser for det løser sig snart :ae:.</p>
    <p> </p>
    <p> 
    </p>

I hear you 😉 jeg sidder med samme oplevelse af det med kapslen og ja min krop er pt på arbejde og brystet bliver værre for hver dag nu. Underligt for længe var der ingen ændring eller smerte, men pludselig så kom det.

Held og lykke imorgen til fu

Side 1 2

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.