Fora Kirurgi i udlandet Blodbillede og "blood work"??flag

474 visninger

4 svar

0
    2

Blodbillede og "blood work"??

Apr 2015

Hej allesammen

Jeg står overfor en mindre plastikkirurgisk operation i USA om et par måneder. Klinikken har bedt mig om at få foretaget “blood work”, før de vil operere på mig. Da det ikke er et udtryk vi normalt bruger herhjemme, har jeg fået en kyndig til at oversætte hvad der menes med det, og er fundet frem til, at jeg skal have en analyse foretaget af følgende værdier:

• CBC (Blodbillede)
    • PTT (Blodkoagulation)
    • Electrolyte (Chem 5) (eletrolyt blod)
    • BMP (Chem 7) (glucose, calcium, sodium, potassium, chloride, bicarbonate (CO2), blood urea nitrogen (BUN), and creatinine)
    • Urinanalysis (Urinprøve)

Problemet er bare, at jeg ingen idé har om hvor jeg skal for foretaget en sådan analyse? Jeg går stærkt ud fra, at det ikke er noget jeg kan få foretaget hos min egen læge? Men hvad gør jeg så?

Hvis der er nogle herinde, der har stået i samme situation, må i meget gerne skrive-

På forhånd tak!

• Dette emne blev ændret 5 år, 10 måneder af Avatar of abekatten85 Sascha. Årsag: fejl i teksten
    • Dette emne blev ændret 5 år, 10 måneder af Avatar of abekatten85 Sascha. Årsag: fejl i teksten
    31
    220
    Apr 2015

CBC ved jeg ikke hvad er, men resten tror jeg sagtens du kan få lavet hos egen læge. Det er alt sammen noget, der findes i en almindelig blodprøve eller urinprøve, som sendes til undersøgelse og så kan du få svaret efter nogle dage.

Det undrer mig dog at de vil have det nu. De værdier kan man slet ikke regne med er stabile…

Jeg ved ikke hvor du bor, men der er en klinik i Pilestræde i indre København, hvor der sidder en masse bioanalytikere og analyserer prøve. Du får en henvisning fra egen læge, får taget en blodprøve derinde, og så sender de svarene til lægen indenfor en uge (oftest før).

23 år, 173cm 63kg
    1. BFO 5. januar 2014, af Marcus Gerlee, Helsingborg
    300ml runde mentor medium plus profil coh.1 UM
    BH: Fra 65C til 65F
    100
    834
    Apr 2015

Hvis jeg husker rigtigt, så er cbc det, man i Danmark kalder en blodtælling.

Jeg tror sagtens, du kan få din egen læge til at lave en blodprøve med de nævnte analyser. Det er alle almindelige prøver, som offentligt sygehus også ofte tager forud for operation. Men undersøg lige, hvor gamle de må være, for at hospitalet i USA godkender dem…

1. Bfo: 300 ml runde, Bodil Gregersen (lokalbedøvelse *gys*), 1999
    Bh str før: 75 a, efter 1. bfo 70 D, efter endnu en graviditet 70 E
    2. Bfo: 445 ml anatomiske hp, Teres Aalborg, Marie Louise Skærlund, 10. December 14. Bh 70 g
    0
    2
    Apr 2015

Mange tak til jer begge to; det besvarer mit spørgsmål!

Og ja, i har jo nok også ret i, at de nok først skal foretages et par uger før selve operationen finder sted. Der må jeg lige forhøre mig igen.

Tusind tak!

100
    834
    Apr 2015

Selv tak, og held og lykke med indgrebet. Hvad skal du ha’ lavet?

1. Bfo: 300 ml runde, Bodil Gregersen (lokalbedøvelse *gys*), 1999
    Bh str før: 75 a, efter 1. bfo 70 D, efter endnu en graviditet 70 E
    2. Bfo: 445 ml anatomiske hp, Teres Aalborg, Marie Louise Skærlund, 10. December 14. Bh 70 g

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.