Fora Brystoperation Bfo med eget fedt – hvor meget fedt skal til? Erfaringer søgesflag

481 visninger

18 svar

0
    19

Bfo med eget fedt - hvor meget fedt skal til? Erfaringer søges

Jul 2018

Hej allesammen,

Jeg er meget nysgerrig på at høre erfaringer og viden om hvor meget fedt, BMI eller vægt det kræver for en lille bfo med eget fedt. Hvad vurderer lægen mængden på?

Nogen der måske har taget på for at få foretaget sådan et indgreb? Fungerer det? Tænker, at det jo er det mange kendte kvinder i Hollywood gør, pt især i forbindelse med butt injections.

Pft 🙂

1
    39
    Jul 2018

Hej Lila,

Jeg har ikke fået foretaget operationen, men har dog været til FU – netop for at høre, om det overhovedet kunne lade sig gøre for mig. Jeg har et relativt lavt BMI (19,5), men kirurgen vurderede, at jeg havde nok fedtdepoter til, at jeg ville kunne få lavet 1 omgang fedttranspantation (normalt lægger de op til, at man skal være forberedt på at skulle igennem 2 omgange, da en del af fedtet forsvinder fra brysterne indenfor de første måneder).

Så – det kommer an på, om du har nogle fedtdepoter at tage af, fx på lår eller mave.

Synes da bare, du skal prøve at tage til en FU og høre, hvad kirurgen siger. 🙂 Jeg vil gerne til FU 1 eller 2 steder mere, inden jeg beslutter mig.

Så mange overvejelser - endnu ingen beslutning om BFO
    0
    19
    Jul 2018

Hej Isrid

Tudind tak for dit svar! Mit BMI er også lige nøjagtig 19,5. Må jeg spørge hvor kirugen ville tage fedt fra og ca hvor meget? Og er du meget slank? Hvor foregik det henne? Blev der sagt noget andet nævneværdigt til forundersøgelsen? 🙂

Jeg vil helt sikkert booke tid til en forundersøgelse efter sommerferien. Er lidt nysgerrig efter om at høre om mulighederne, da jeg er lidt i tvivl om jeg har fedtdepoterne, det kræves lige nu.

1
    39
    Jul 2018

Hej Lila,

Kirurgen ville tage fedtet fra maven og “håndtagene” – og så mener jeg også, hun sagde, at hun evt. kunne tage lidt fra øverst på ryggen ved skuldrene og fra lårene (sidstnævnte ønsker jeg dog ikke). Jeg har meget slanke arme og ben, men som du nok kan gætte nu, har jeg en lidt spøjs fedtfordeling, så den smule jeg har, sætter sig omkring maven :p

Jeg kan desværre ikke huske, hvor mange ml, hun sagde. Men det var i den beskedne ende og forudsætter selvfølgelig, at jeg ikke taber mig. Mit succeskriterie er sådan set bare at kunne fylde en a-skål pænt ud, så jeg har heller ikke ønsker om en stor forandring, så derfor tror jeg, metoden vil være god for mig.

Undersøgelsen handlede meget om, hvorvidt det overhovedet kunne lade sig gøre. Så jeg synes også, jeg mangler lidt mere info om, hvad selve fedtsugningen gør ved kroppen, hvor risikofyldt den er osv.

FU’en var hos Aleris-Hamlet Parken 🙂 Jeg vil også prøve hos Amalieklinikken og formentlig 1 sted mere. Jeg vil være sikker 🙂 Har du tænkt over hvilken klinik, du vil vælge?

0
    19
    Jul 2018

Hej Isrid,

Tusind tak fordi du vil dele dine tidlige erfaringer med mig 🙂

Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg vil gå til forundersøgelse endnu, men vil også gerne prøve et par steder, hvis den første ser muligheder. Hvordan bedømte de dine fedtdepoter? Ved øjemål, fedttang eller scanning?

Lyder til vi har nogle af de samme ønsker til resultat af et indgreb. Jeg har også en lille A, og det er jo ikke fordi man kan regne med den store forandring, men selv under 100 ml tror jeg ville være fint for mig, da jeg er tilfreds med formen, bare ikke størrelsen. Men har læst, at jo slappere et bryst er, jo lettere vil det tage imod fedtet. Men mener at Hamlet laver fedttransplantationer med stamceller, hvilket er nyt, og kan få ca 90% af fedtet til at overleve 🙂

1
    39
    Jul 2018

Hej Lila,

Det vil jeg selvfølgelig 🙂 Jeg synes selv, det har været svært at finde erfaringer med denne type operation fra andre, så jeg håber også, du vil opdatere, når du har været til FU. 🙂 Synes stadig det er et ret stort indgreb at udsætte kroppen for, så det er svært at tage beslutningen.

Kirurgen bedømte fedtdepoterne simpelthen ved øjemål og ved at tage fat og mærke med hænderne. Det var en lidt mærkelig situation at befinde sig i, men hvad gør man ikke for drømmen om bryster! 😀

0
    9
    16. August

Hej med jer,

Jeg står i samme situation. Jeg har et BMI på 19. Jeg skal til FU hos AROS om 1 uge. Jeg ønsker 250-300 ml i hvert bryst. Håber det kan lade sig gøre.

Har I været til FU andre steder?

0
    19
    16. August

Hej Vesterbro88,

Tak for din besked. Jeg har endnu ikke været til en forundersøgelse, men skal til at bestille til om en måneds tid. Jeg har også netop tænkt mig at tage den første hos Aros, da deres hjemmeside er meget informativ med nogle pæne resultater, og jeg har hørt godt om kirugerne. 250-300ml tror jeg er svært ved en enkelt operation, men måske ikke ved flere. Du må meget gerne skrive en besked herinde omkring din forundersøgelse og oplevelse der, når du har været der, hvis du har mulighed 🙂

0
    9
    17. August

Det skal jeg nok. Jeg har også været i dialog med en kirug i USA som laver de flotteste bryster med eget fedt. Han har en fb side hvor hans patienter ligger før og efter billeder op. Han mener at kunne overføre 450 ml. Det ønsker jeg dog ikke. Men kan se han har stor succes med tynde kvinder med lavt BMI. Der er også en anden fb gruppe hvor kvinder fra hele verden deler deres erfaring og lægger billeder op. Størstedelen er dog fra USA, da fedttransplantationer stadig er relativt nyt i resten af verden. Gruppen hedder “fat trasfer to the breast”.

0
    19
    21. August

Det lyder jo interessant for os slanke 🙂

Held og lykke med forundersøgelsen. Ser frem til at høre om det 🙂

0
    9
    25. August

Så har jeg været til FU hos AROS og det gik fint. Jeg fik taget billeder, vi fik en snak om OP, risici, forventninger mm. Han gjorde det klart at der er tale om kropsmodellering. Dvs man skal både have et ønske om at komme af med fedt et sted og et ønske om at få mere fedt et andet sted. Og her kan det selvfølgelig godt blive et problem hvis man kun er fokuseret på en større barm og tilfreds med resten af kroppen. For man bliver jo tyndere der hvor man bliver fedtsuget det giver sig selv.

Men jeg har længe ønsket mig en smallere talje/maveregion og tyndere lår (også selvom der ikke var meget at komme efter) Vi var dog ikke helt enige i hvor det visuelt ville være pænest at fedtsuge mig. Jeg har altid hadet mine indelår men han mente det ville se tosset ud (mellemrummet ville blive for stort) Han synes mine yderlår var mere egnet.

Vi så på før og efter billeder af andre. Jeg er meget overrasket over hvor lidt der skal til før det ser ud af noget (på en tynd krop). Men det afhænger selvfølgelig også af hvor meget fedt der i sidste ende overlever. Det skal lige siges at jeg ikke ønsker store bryster men bare “almindelige bryster”. De må gerne være små og fyldige og struttende.

Han anbefalede 250 ml i alt over 2 gange. Første gang lår og anden gang “elskovshåndtag”. Han sagde fedtet har de bedste chancer for at overleve hvis man ikke propper for meget i brystet på engang så fedtet bliver “mast”. Så det afhænger selvfølgelig også af hvor meget (løs) hud man har. Et løst bryst kan runme mere fedt end et stramt bryst.

Jeg er så spændt og vil bestille tid til 1 OP engang i efteråret 🙂

Og hvis det går fint vil jeg have 2. OP til vinter. Jeg håber fedtsugningen bliver flot og krydser fingre for en overlevelsesprocent på min. 60% Hvis ikke vil jeg nok lige genoverveje det med 2. OP.

Måske vil jeg kigge efter et andet sted.

0
    19
    26. August

Hej Vesterbro88,

Tak for din besked. Det lyder da rigtig fint. Nu ved du det er muligt og ja, måske vil en enkelt operation kunne give dig et resultat, du vil være tilfreds med. Sagde han noget om hvor meget fedt der skulle suges ifht hvor meget der kunne blive flyttet til bryst? Så vidt jeg har forstået, skal der suges ca dobbelt så meget som der kan bruges. Dvs fx 400ml for 100ml i hvert bryst ved en operation.

Det er virkelig svært at finde eksempler på sådanne indgreb på slanke kvinder herhjemme. Tak fordi du deler 🙂

1
    39
    27. August

Hej Vesterbro88,

Tak fordi du deler 🙂 Hvor bliver det spændende med din OP. Sagde kirurgen noget om smerter og bivirkninger ved selve fedtsugningen? Den del fik jeg nemlig ikke nok information om, synes jeg.

Tror også jeg vil prøve en FU hos AROS så. Hvilken kirurg valgte du?

0
    9
    27. August

Som jeg forstod det skulle der suges dobbelt så meget som skal sprøjtes ind og af den mængde der bliver sprøjtet ind vil max 70% overleve.

Smerter og opheling er forskelligt fra person til person men efter som jeg vælger at få 2 små OP hvor der kun fedtsuges 1 område pr gang så skulle smerterne ikke være store. Jeg behøver derfor ikke være i  fuld narkose, hvilket jeg heller ikke er tilpas med. Jeg tænker derfor jeg kan gå på arbejde 2-3 dage efter.

Når du siger bivirkninger tænker du så risici? Altså der er jo risiko for at det ikke bliver pænt der hvor man fedtsuger og at man får tydelige ar.

0
    9
    27. August

Jeg har iøvrigt også tid hos Aleris til FU i næste uge

1
    39
    29. August

Ups ja, dårlig formulering – jeg mener selvfølgelig risici og mulige komplikationer. De fleste steder man læser, står primært de kosmetiske risici beskrevet, men jeg kan ikke tro, at risikoen for ujævnheder og ar er det eneste, der kan ske, når man suger fedt og væsker ud af kroppen. Men det må jeg spørge mere ind til, hvis jeg tager til en FU mere.

Glæder mig til at høre, hvad du synes om Aleris ift. Aros

• Dette svar blev ændret 10 måneder, 3 uger af Avatar of Isrid Isrid.
    • Dette svar blev ændret 10 måneder, 3 uger af Avatar of Isrid Isrid.
    0
    9
    1. September

Der er næsten ingen risici. Der er en meget lille risiko for blødning og infektion. Det er ikke noget jeg frygter ved så lille en fedtsugning. Største risiko er nok at man ikke ved hvad man ender ud med. Tænk hvis man er en af de uheldige og taber al fedtet! Det er min største frygt.

Han fortalte at nogle kvinder i USA er døde under fedtsugning/transplantation fordi man ikke er påpasselig nok og overfører alt for store mængder. I DK er der grænser for hvor meget man må fedtsuge pr gang. Men jeg er slet ikke i nærheden af den grænse. 250 ml over 2 gange er ganske fredeligt og sikkert. Det eneste der gør lidt ondt er tegnebogen 😀

Jeg er også spændt på hvad de siger hos Aleris.

• Dette svar blev ændret 10 måneder, 3 uger af Avatar of Vesterbro88 Vesterbro88.
    • Dette svar blev ændret 10 måneder, 3 uger af Avatar of Vesterbro88 Vesterbro88.
    0
    9
    5. September

Så har jeg været til FU hos Aleris. Og det gik også fint. Men med en lidt anden konklusion. Kirugen mente ikke jeg havde fedt nok til 2 OP. Men kunne måske finde fedt nok til en enkelt gang. I så fald skulle jeg fedtsuges 4 steder og i fuld narkose. Han regnede med at kunne overføre 200 ml.

Åh det er svært at vælge. Jeg havde det fint med begge kiruger og steder. Men det er 2 meget forskellige OP. Og jeg ved ærligt ikke hvad der er bedst. Her tænker jeg også på resultatet af fedtsugningen.

Jeg må i tænkeboks.

1
    39
    20. December

Hej igen,

Er I kommet videre i jeres overvejelser?  🙂

Jeg har bestilt tid til en FU på Amalieklinikken i begyndelsen af januar. Hælder efterhånden mere til en BFO med små implantater end fedttransplantation, men jeg må se, hvor dialogen med kirurgen fører hen.

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.