5.9k visninger

108 svar

19
    74

Armplastik

May 2015

Jeg er godkendt til at få fjernet overflødig hud på begge mine arme. Skal til forundersøgelse på Mølholm den 26. maj og regner med operation i juni.

Er der nogen herinde der har erfaring med armplastik og evt. vil fortælle om deres oplevelse?

Gode råd modtages også gerne.

Vægttab 45 kg (18,2 bmi) gennem kostomlægning og motion
    8. sept. 2014 Belt Lipectomi og Fleur de Lis af Slaven Boljanovic på Mølholm
    26. maj 2015 Forundersøgelse til armplastik på Mølholm
    23. juni 2015 Armplastik af Jørn Bo på Mølholm
    147
    1k
    May 2015

Først et skulderklap for det vanvittigt flotte vægttab 🙂 mega godt gået ærlig talt.

Når det så er sagt så hører jeg flere kirurger ytre oftere og oftere at armplastik er noget at det kirurgi som er ALLER SVÆREST  at få et pænt resultat ud af rent armæssigt….. Nu ved jeg ikke hvad din alder er og hvor du er i livet, hvad angår børn, mand/kæreste/single, arbejde, osv. Men har set og hørt at det kan være yderst svært at få et sobert resultat ud af, og jeg vil ikke forsøge at skræmme eller noget i den stil, jeg nævner det kun hvis det skulle ske du ikke kender til det, men det tænker jeg du gør 🙂

• 32 år d 11-08-15 mor til 2 fra 2011 og 2014
    • Egen bryst volume (uden implantater): 500-600ml per bryst.
    • FU 5/1-15 Hamlet.
    • BFO 19/1-15 Hamlet.
    •Mentor 600ml medium+ Profil lægges ind Dual plane (halvt under og halvt over musklen)
    • 800 ml ultra High profile over musklerne 4/11-15 af Frants Grymer v. Teres Århus.
    19
    74
    May 2015

Jeg har lige talt med en som har fået lavet armplastik på Mølholm og af den samme kirurg som skal operere mig. Hun er godt tilfreds med resultatet og har ikke haft de store problemer og arrene bliver pæne.

Ja jeg har godt hørt at der i en udsendelse i TV er blevet sagt at det er svært at få et godt resultat ved armplastik ( men lægen sagde også at det var svært ved så unge piger). Nu er jeg 40 år, så helt ung er jeg jo ikke mere.

Derfor havde jeg håbet på at høre fra nogen herinde der selv har fået lavet operationen eller kender nogen der har.

147
    1k
    May 2015

Du virker på mig lidt irriteret over mit indlæg ?

selvom man ikke selv har fået udført et givent indgreb kan folk jo godt sidde med en viden evt. Det er helt ok du  ikke kan bruge min kommentar til noget, men uanset alder er indgrebet stadig i en risikogruppe over indgreb der nemt kan give anledning til efterfølgende utilfredshed, det er jo trods alt et sted som kan være svært at gemme ikke 🙂

håber du opnår hvad du ønsker

• 32 år d 11-08-15 mor til 2 fra 2011 og 2014
    • Egen bryst volume (uden implantater): 500-600ml per bryst.
    • FU 5/1-15 Hamlet.
    • BFO 19/1-15 Hamlet.
    •Mentor 600ml medium+ Profil lægges ind Dual plane (halvt under og halvt over musklen)
    • 800 ml ultra High profile over musklerne 4/11-15 af Frants Grymer v. Teres Århus.
    44
    419
    May 2015

@bella jeg har endnu ikke hørt fra Mølholm med dato til forundersøgelse.. Men ville som du gerne høre lidt mere fra nogen der har fået lavet lår og arme.

Der var en i en anden tråd, som har fået det lavet.. Hun var godt tilfreds og kunne fortælle lidt om den dragt man får på.. Boleroagtig med hægter i ryggen.. Ved du hvad de bruger på Mølholm? Nålenes.. Du har jo ikke været der endnu.. Det må vi spørge om eller vente og se.

Vægttab uden gb. 70 kg.
    4/7 2014 forundersøgelse Mølholm (Henrik)
    360 gr. og fleur de lis den 29. August 2014
    Opereret af Slaven og Jørn Bo.
    2,4 kg. Hud og fedt fjernet.
    9/6 2015 FU brachioplastik hos Jørn Bo på Mølholm
    2/7 2015 Brachioplastik af Dorthe Gad på Mølholm, 117 gram fjernet.
    44
    419
    May 2015

Æv havde håbet på brev fra Mølholm i dag.. Kan jo regne ud a det tidligst kommer tirsdag så 🙁 ikke fordi det haster, men jeg vil gerne have konformeret en operationsdato, så jeg har længst mulig tid til heling.. af hensyn til mit job.

Vægttab uden gb. 70 kg.
    19
    74
    May 2015

Ja det kan jeg godt forstå @alfine.

Jeg tror også min operation kommer til at være lige op til min sommerferie. Men jeg får heldigvis en dato for operation at vide til forundersøgelsen her den 26. maj 🙂

44
    419
    May 2015

Så kom der endelig post.. Jeg skal til forundersøgelse 9. Juni kl. 16:45.. Og samme dag har jeg en stor koncert kl. 19:00 i Aabenraa… så ikke den bedste tid, men jeg tager den.. Vil nemlig helst opereres 14 dage senere.

Vægttab uden gb. 70 kg.
    19
    74
    May 2015

Rart at du har fået en dato for forundersøgelse @alfine.

Så må vi håbe at der ikke går for lang tid fra din FU til operation.
    Jeg fik at vide at der ikke var lang ventetid på operation efter FU, men lige hvor mange uger ved jeg ikke. Jeg tror dog det er mellem 2-4 uger.  Men det får jeg jo snart at vide.

44
    419
    May 2015

Uhhh jeg håber det er tættere på 2 uger.. skal helst opereres før de holder ferie.. Sidste år måtte jeg vente til slut august.. til den tid i år skal jeg gerne være færdigopereret både på arme og ben.

Vægttab uden gb. 70 kg.
    44
    419
    Jun 2015

Forundersøgelsen overstået.. Nu skal de så bare godkende i
    Esbjerg og så håber jeg på en god operationsdato.

Desværre bor jeg i Region syd, så han måtte ikke forundersøgelse både arme og lår.. Det må de godt i andre regioner.. Men sådan er det bare, så jeg må jo afsted igen når armene er lavet.

Vægttab uden gb. 70 kg.
    44
    419
    Jun 2015

Weee operations dato: 2/7 hos en der hedder Dorte.. Har ikke kunnet finde noget om hende, men det var enten hende eller vente til august… Jeg går ud fra Mølholm kun ansætter gode kirurger, så jeg valgte hende.

Så må vi se, h em der skal lave lårene til efteråret… Forhåbentlig.

Vægttab uden gb. 70 kg.
    19
    74
    Jun 2015

Ja jeg er nu glad for at jeg har fået tid hos Jørn Bo den 23. juni.
    Jeg har heller ikke hørt om hende Dorte før, men som du skriver, så har jeg også tiltro til at Mølholm kun ansætter kvalificerede folk.

Det bliver rart at komme af med mormor armene. Jeg synes at Jørn Bo nævnte at man ikke nødvendigvis får nogle ærmer som man skal gå med. Jeg har dog nogle elastik ærmer jeg plejer at bruge under sport, som jeg har tænkt mig at gå med. Jeg vil jo nødig have at arrene bliver overbelastet og bliver brede.

Næste gang må vi vist være ude i god tid med at få en henvisning Alfine. Men der skal jo gå minimum 6 måneder mellem hver operation. Eller tager jeg fejl?

44
    419
    Jun 2015

Jeg har allerede skrevet lidt med min læge angående ny henvisning.

Der skal kun gå 3 måneder mellem lår og arme.. Men 6 måneder efter abdominal.

Slaven sagde sidste år, at man kunne lave armene først på sommeren og lårene sidst på sommeren.. Men det kræver jo at man kan komme igennem systemet og få tid 🙂

Jeg satser på at lade mig bedøve under operationen, så mærker jeg ikke hvem det er 🙂

Vægttab uden gb. 70 kg.
    44
    419
    Jun 2015

Fik min mødetid i dag.. Jeg skal være på Mølholm kl. 10.

Sjovt nok var min første tanke “gisp, så får jeg ingen frokost” 🙂 først senere gik det op for mig at jeg heller ikke får morgenmad 🙂

Nå jeg dør gerne af sult for at få flotte arme 🙂

Vægttab uden gb. 70 kg.
    19
    74
    Jun 2015

Ja Alfine, jeg skal være der kl. 10.30.

Tror jeg må tage noget at spise inden jeg lægger mig til at sove dagen forinden.
    Det bliver en lang morgen og formiddag. Håber vores omgivelse kan holde ud at høre på en knurrende mave 🙂

Men heldigvis er der helt sikkert noget rigtig godt aftensmad og dessert på Mølholm.

44
    419
    Jun 2015

Det tror jeg også, vi plejer ikke sulte der. Og morgenmaden kan man vel også nå inden udskrivelse kl. 9:00 🙂

Uhh sidst havde jeg ikke bestilt dessert, men så havde de heldigvis is 🙂

Vægttab uden gb. 70 kg.
    44
    419
    Jul 2015

Sjovt at læse tråden nu, hvor det hele er vel overstået. Hvis nogen gerne vil vide lidt, kan jeg fortælle at man er mere følsom på arrene på armene end på maven.. Tror det er for de tynde kompressionsærmer ikke beskytter så godt som mavebæltet.

Det er 9 dage siden jeg blev opereret og jeg glæder mig vildt til at få skiftet plasteret første gange om 5 dage. Men allerede nu ved jeg at arret ligger rigtig fint, så det hverken ses forfra eller bagfra, når jeg står med armene ned langs siden.

På Mølholm får men nogen elastikærmer på vist afklippet fra en større rulle.. jeg har selv købt ærmer hos ETO, som er strammere men tyndere og rarere at have på. Og så har jeg købt pink kompressionsærmer til sportsbrug, som jeg satser på at bruge til at skifte med og pifte udseendet lidt op her i sommervarmen, h or de hudfarvede godt kan virke lidt sygt blege. Og så vil jeg bruge dem ved sport og løb bagefter for at beskytte.

Vægttab uden gb. 70 kg.
    9
    24
    Jul 2015

Hej Alfine 🙂

Jeg fik armplastik den 24 juni ved Henrik på Give.. Må jeg spørge om hvor meget du fik fjernet og blev du fedtsuget? Jeg fik fjernet 86 g fra venstre og 106 fra højre og suge 350 ml fedt ialt.. Hele mit forløb har været SÅ fint.. Jeg bliver lidt misundelig på dine ærmer.. 🙂 Jeg skal bruge en kompresionsvest med ærmer der skal helt ned omkring tommeltotten og hele overkroppen er også spændt ind…. Den er godt nok varm at ha på.. 4 uger i døgndrift og 8 uger i alle vågne timer.. Er det samme “opskrift” du har fået?

Fu på Give Friklinik den 9/6 2015. Godkendt til arm og lår plastisk og Fleur de Lis af Henrik Toft Nielsen.
    Armplastisk udført på Give Friklinik den 23/6 2015 106 g fra højre og 86 g fjernet fra venstre, suget 350 ml ialt.
    Højeste vægt 106 kg
    Nuværende vægt 67 kg
    Højde 165
    Vægtab ved kostomlægning.
    44
    419
    Jul 2015

Hej Missbhaven.. Jeg tror dunskal være glad for din dragt, selv om den jo nok er noget varm her i sommermåneden.. Kompression er vejen frem.. Også derfor jeg selv har købt den host ETO, jeg syntes ikke ærmerne fra Mølholm var stramme nok og heller ikke så lange. Jeg valgte at købe en der går til håndleddet.

Jeg har ikke fået fjernet mere end 117 gram ialt, så mMit problem har ikke været så stort som dit.

Det var da heller ikke når jeg kiggede i spejlet armene generede mig, men når jeg f.eks. løb og armene hoppede op og ned og krøllede ganske rædsomt.. Samme når jeg kom til at kigge på dem, når jeg bandt snørrebånd.. Så jeg håber det er blevet lige præcis nok der er fjernet.. og i hvert fald ligger arret fint, så det ikke kan ses hverken forfra eller bagfra. Altså.. Jeg har ikke set arret endnu, for der skal først skiftes plastertyper,torsdag, men jeg kan ikke se microporen hverken forfra eller bagfra og arret skulle da gerne være noget smallere end plasteret 🙂

Har du noget at skifte med eller hvad gør du ved vask? Tænker der skal vaskes forholdsvis tit i varmen.

Har du fået lavet andet? Skal du have lavet andet?

Vægttab uden gb. 70 kg.
Side 1 2 3 4 5 6

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Premiumsponsorer
Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.