Fora Brystoperation Mammografi og BFOflag

0 visninger

7 svar

0
    20

Mammografi og BFO

4. February

Hej
    Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at hære fra dem med brystimplantater, som har fået lavet mammografi. Jeg skal have lavet en BFO på fredag. Jeg fik lavet en mammografi i onsdags og de var meget barske synes jeg. De syntes at jeg ikke skulle have lavet BFO, da mammografierne bliver virkelige dårlige hos nogle med implantater. Jeg har moderat forhøjet risiko for brystkræft, og når jeg bliver 40 år, skal jeg 1 gang årligt have foretaget mammografi og ultralydsscanning. Jeg vil rigtigt gerne høre fra jer der har prøvet det. Føler i jer trygge ved at mammografierne bliver gode nok?

Højde 1.60 m
    Vægt 50 kg
    BFO d 10/2-17. 390 ml Eurosilicone medium extra High profile under musklen. Pia Sjøgren - Viborg Privathospital
    0
    3
    5. February

Hej. Synes det er godt du bringer det på bane, da jeg selv intet fik af vide den gang jeg fik en brystoperation. Det er omkring 6 år siden nu. Jeg er nu rundet 50 og faktisk på liste til mammografi, som jeg blev indkaldt til. Mine implantater sidder over brystmusklen og kan derfor ikke scannes, da de sidder i vejen for evt forandringer (knuder). Den oplysning ville jeg rigtig gerne have haft inden beslutningen om op. Nu er jeg så blevet slettet fra listen, men kunne vende tilbage hvis jeg på et tidspunkt valgte at få fjernet implantaterne, da mine scanninger pt ikke vil lykkedes med gode resultater….

63
    670
    7. February

Jeg fik at vide, at det kun var problematisk hvis implantaterne var over musklen. Når man har implantater kombinerer man mammografien med ultralyd og så burde du være sikker.

Jeg har en veninde der har fået konstateret brystkræft mammografien var fin, men det var ultralyden ikke og hun fik taget biopsi der desværre bekræftede det hun frygtede.

FU d. 25 april 2013: Teres, Brøndby – Jesper Trillingsgaard
    BFO d. 21 maj 2013: Teres, Brøndby – Jesper Trillingsgaard
    Eurosilicone TMM3-320 (Anatomiske 320 ml hp)
    177 cm/56 kg
    Fra minus A-skål til 70F/75E
    Efter 17 mdr. 70G
    0
    20
    7. February

Det er også under musklen jeg skal have lagt implantaterne. Så vidt jeg kunne forstå på mammografi klinikken, så er det forskelligt fra person til person hvor nemt det er at lave mammografi på trods af implantaterne. Hos nogle var de dårlige, men det kan de vel også være selvom man ingen implantater har. Det finder man jo så først ud af, 1. Gang man får en mammografi efter implantaterne er lagt ind. Lægen sagde også, at ultralydsscanningen bortfalder når man fylder 50 år. Dette er uanset om man har implantater eller ej. Man kan så vælge at selv betale for en MR-scanning, for det vil det offentlige ikke betale, sagde hun. Jeg har bare slet ikke kunne finde noget om det nogen steder, at ultralydsscanningen bortfalder ved 50 år, og at man selv skal betale fx en MR-scanning (hvilket jeg har undersøgt at en MR-scanning af brystet pt koster 4000kr ). Dette var mammografi klinikken i Vejle. Jeg ved ikke on der er anderledes andre steder.

Højde 1.60 m
    Vægt 50 kg
    BFO d 10/2-17. 390 ml Eurosilicone medium extra High profile under musklen. Pia Sjøgren - Viborg Privathospital
    0
    4
    12. February

Hej

Jeg er lidt i samme situation som dig.

Jeg er 48 år og har haft problemer med fibroadenomatose siden 1993. Har fået lavet gentagne mammografier og fjernelse af godartede knuder der blev for store og som man var bange for var bryst kræft.

Jeg har tabt en masse kg også på brysterne og overvejer at få lavet dem større.

Spurgte derfor lægen hvad han ville anbefale. Han sagde at fedt transplantation ( som ellers var mit første valg) ikke er nogen god ide fordi noget af fedtvævet går til og danner krystaller som man så har meget svært ved at skelne fra kræftvæv. Hvis jeg skulle have lavet noget som helst ville han anbefale implantater under musklen da det ud fra en røntgen læges synsvinkel gav det resultat der var nemmest at se kræftknuder i.

Han sagde med et skævt smil at røntgen læger allerbedst kunne lide små naturlige bryster 🙂

Meget sødt sagt -men ærlig talt lidt uprofessionel vejledning du der har fået. Er min mening om den sag, Ihvertfald gav lægens ord mig lidt at tænke over. Jeg vil lige overveje det en ekstra gang. Hellere levende med små bryster end død af brystkræft 😉 🙂

Pøj pøj med din beslutning.

0
    3
    16. February

Alle kvinder fra 50-69 år bliver tilbudt mammografi. Man kan derved supplere med evt ultralyd hvis der er mistanke om “noget”. Problemet med ultralyd kan være når man er kommet i overgangsalderen ( ca fra 50 år

0
    3
    16. February

Der kom kun det halve indlæg??? – men man får mere fedtvæv i brystet fra overgangsalderen og derfor er det sværere at se noget med ultralyd. Man har dog altid mulighed for henvisning hvis der er forandringer, så sørg altid for at lave selvkontrol af jeres bryster

19
    237
    19. February

jeg har været til mammografi helt uden problemer, da jeg var 39 og skulle have nye implantater. Intet problem 🙂

Du skal være logged ind for at svare på denne tråd.

Match finder det bedste tilbud til dig!
Udfyld skemaet og bliv ringet op af en Mylooks-rådgiver inden for 1-2 hverdage. - Det er gratis og uforpligtende. Vi skaber overblikket for dig, så du kan vælge den helt rigtige klinik.
  • Gratis og uforpligtende
    Inden for en uge bliver du kontaktet op af din personlige Mylooks-rådgiver, der ud fra dine særlige ønsker og behov vil finde det bedste tilbud til dig blandt de dygtigste behandlere.
  • Tryghed og kvalitet
    Mylooks henviser kun til klinikker, der har fået 5 ud af 5 stjerner af deres kunder. Mylooks har Danmarks største database af uafhængige klinikbedømmelser, indsamlet gennem mere end 10 år.
  • Spar penge
    Mylooks har over 30.000 brugere, og kan dermed få de bedste priser til dig hos klinikkerne. På den måde sparer du op til 30 % på plastikkirurgi og helt op til 70 % på andre behandlinger.
Oplysningerne på denne side er vejledende og må ikke bruges som erstatning for konsultation, anvisning eller vejledning af en sundhedsperson. Oplysningerne på Mylooks.dk må aldrig stilles til grundlag for diagnoser eller behandlinger. Indholdet på denne side er beskyttet af lov om ophavsret og tilhører Mylooks.dk. Indholdet må ikke kopieres uden skriftlig tilladelse fra Mylooks.dk. Oplysningerne på denne side må kun anvendes til privat brug.